Artykuł sponsorowany

Czy opłaca się regenerować silnik samochodu?

Czy opłaca się regenerować silnik samochodu?

Silniki samochodowe zużywają się z upływem kilometrów. Kiedy nasz silnik jest już bardzo wyeksploatowany zaczyna pobierać duże ilości oleju i nie pracuje tak jak powinien. Zaczynają się problemy z mocą oraz pracą silnika. W takich przypadkach pozostają nam dwie opcje wymiana silnika na inny, używany oraz oddanie swojej jednostki do remontu. Czy warto jest regenerować uszkodzony silnik?

Regeneracja czy wymiana?

Takie pytanie zadaje sobie każdy, kogo silnik zostanie uszkodzony. Oba rozwiązania mają swoje zalety, które jednak będzie lepsze? Kupując używany silnik zyskujemy na czasie. Najczęściej w ciągu kilku dni taki silnik trafia w nasze ręce. Nie mamy jednak żadnej wiedzy na temat jego faktycznego stanu. Często po zakupie i zamontowaniu takiego silnika okazuje się, że jest on w podobnym, a nawet gorszym stanie niż nasz dotychczasowy motor. Wtedy tracimy nie tylko czas, ale i pieniądze na włożenie i ponowne wyjęcie silnika. Profesjonalne firmy takie jak Diesel-Mot oferują obecnie wysokiej jakości usługi regeneracji silników. Specjaliści są w stanie naprawić elementy takie jak blok silnika, głowica czy wał. Wszystkie uszkodzone elementy, które da się wymienić zostają podmienione na nowe. Taki zabieg przywraca pełną sprawność silnika, a osoba korzystająca z usług otrzymuje silnik, który może działać bezawaryjnie nawet przez kolejne kilkaset tysięcy kilometrów. Taki zabieg będzie trwał kilka dni i auto prawdopodobnie będzie uziemione przez dłuższy czas, niż w przypadku kupna innego silnika. Mamy jednak pewność, że po uruchomieniu wszystko będzie sprawne i gotowe do jazdy.

Na czym polega regeneracja silnika?

Remont silnika rozpoczyna się od diagnozy jego stanu.  Specjalista po kolei ocenia kolejne elementy. W przypadku kiedy wymiary cylindrów są w normie dokonuje się wymiany samych pierścieni. Jeśli jednak cylindry też są uszkodzone, należy wykonać tulejowanie tłoków i zastosować większe niż oryginalne tłoki. Następnie specjalista oceni stan panewek. W przypadku gdy posiadają śladu zużycia wymienia się je na nowe. Należy sprawdzić również luz między tłokiem a korbowodem, po czym przejść można do diagnozy i ewentualnej wymiany krzywek wałka rozrządu oraz przylgni gniazd i prowadnic zaworowych. Specjalista oceni ich stan i podejmie decyzję, o ewentualnej wymianie. Specjalistyczny warsztat wykonuje również takie usługi jak planowanie głowicy i wymianę uszczelki pod nią. Dodatkowo podczas remontu wymienia się takie elementy jak uszczelniacze zaworowe, paski klinowe, pompę cieczy chłodzącej, rozrząd, świece, olej i filtry. W przypadku kiedy osprzęt silnika działa poprawnie, po wykonaniu takiej naprawy silnika auto zyska fabryczną sprawność i służyć będzie przez setki tysięcy kilometrów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz