Artykuł sponsorowany

Czego powinieneś oczekiwać od swojego optyka?

Czego powinieneś oczekiwać od swojego optyka?

Chcąc wybrać się do salonu optycznego, musimy najpierw znaleźć taki, który spełnia nasze oczekiwania. Ciężko jest jednak stwierdzić, czy dany optyk jest dla nas odpowiedni i profesjonalny. Nie znamy się na tym, więc nie wiemy czym charakteryzuje się profesjonalny optyk. Dowiedz się, czego powinieneś wymagać od swojego optyka i jaki on powinien być. Są to informacje które z pewnością przydadzą się każdemu!

Wykształcenie

Jak wynika z regulacji prawnych, osoba prowadząca firmę świadczącą usługi optyczne, nie musi posiadać stosownych kwalifikacji. Oznacza to, że optykiem może zostać każdy, nie posiadając żadnego doświadczenia ani wiedzy. Aby jednak mieć pewność, że trafiliśmy w ręce fachowca, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na jego wykształcenie. Optyk może zdobyć swoje kwalifikacje drogą rzemieślniczą, czyli w zakresie podstawowej wiedzy z optyki i materiałoznawstwa. Taka osoba ma również możliwość kształcenia się w szkołach policealnych oraz wyższych uczelniach. Bez wątpienia wykształcenie o posiadanej wiedzy, która jest kluczem do sukcesu tak naprawdę w każdej możliwej branży.

Odpowiednie wykonanie

Każdy dobry salon optyczny powinien wykonać pomiary rozstaw źrenic (PD) i wysokości montażowej. Są to dwa obowiązkowe pomiary, niezbędne do wykonania okularów. Nie będą one spełniać swoich funkcji w innym przypadku. Pamiętaj także o dopasowaniu oprawki tak, abyś czuł się w nich po prostu komfortowo.

Rozmowa z pacjentem

Na rynku możemy znaleźć wiele salonów optycznych, np. Filak Optyk s.c., którego specjalizacją jest dobór okularów wraz ze szkłami korekcyjnymi i przeciwsłonecznymi. Firma ta tworzy i wykonuje indywidualne zamówienia w oparciu o technologie nowoczesnej jakości widzenia i modnego stylu. Wybierając się do salonu może nam być trochę dziwnie. Jak powinna wyglądać nasza wizyta oraz przede wszystkim rozmowa w profesjonalnym salonie? Otóż przede wszystkim powinniśmy czuć, że salon podchodzi indywidualnie zarówno do nas, jak i innych klientów. Nie powinniśmy być traktowani jak w sklepie z okularami, bo to nie te miejsce. Dla fachowca ważna powinna być wiedza o stylu życia danej osoby. Obowiązkiem pracownika jest przeprowadzenie rozmowy z klientem, która pozwoli na pogłębienie informacji o jego stylu życia, czyli pracy, zainteresowaniach oraz codziennych zwyczajach. Informacje te są ważne przy wyborze odpowiednich opraw, bądź w przypadku soczewek - ich rodzaju. Optyk powinien również dopytać o genetyczne wady wzroku, występujące w rodzinie pacjenta salonu optycznego. Profesjonalista będzie wiedział, że wszystkie te informacje mają duże znaczenie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz