Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć na temat pomocy drogowej? – wykorzystanie autolawet

Co warto wiedzieć na temat pomocy drogowej? – wykorzystanie autolawet

Na polskich drogach każdego roku dochodzi do tysięcy stłuczek, kolizji, a także groźnych wypadków samochodowych. To dlatego na rynku muszą działać wyspecjalizowane pomoce drogowe, które w błyskawicznym czasie dotrą na miejsce zdarzenia. Dowiedz się, po czym poznać najlepszą pomoc drogową, jakie wyposażenie posiada autolaweta i w jaki sposób mocuje się powypadkowe pojazdy na platformę transportową.

Najlepsza pomoc drogowa – po czym ją poznać?

Najlepsze firmy świadczące usługi pomocy drogowej oferują swoje działania z wykorzystaniem tylko i wyłącznie nowoczesnych lawet, prowadzonych przez wykwalifikowanych oraz bardzo doświadczonych kierowców, posiadających również wiedzę z zakresu mechaniki pojazdów. Bardzo ważną kwestią przy wyborze dobrej pomocy drogowej jest to, czy jest ona przygotowana na świadczenie usług dwadzieścia cztery godziny na dobę. Polecaną i rzetelną firmą jest pomoc drogowa Antrex, której pracownicy doradzają również klientom, jaki warsztat samochodowy wybrać po kolizji, a także jak przeprowadzić procedurę złomowania auta, jeśli tego wymaga jego stan.

Laweta, holowanie czy autolaweta?

Nowoczesne usługi pomocy drogowej są świadczone najczęściej przy pomocy autolawet. Są to pojazdy z przystosowanymi platformami transportowymi na swoim nadwoziu. Warto wybierać firmy, które posiadają właśnie tego typu sprzęt. Transport uszkodzonych aut na lawetach (platformach transportowych w formie przyczep) lub metodą holowania nie jest tak bezpieczny, szybki, a także tani jak przy wykorzystaniu autolawet. To one gwarantują pełną zwrotność z ładunkiem, szybszy transport, a także bezpieczeństwo – brak otarć karoserii, zadrapań, wgnieceń i innego typu uszkodzeń auta. Unikaj zatem pomocy drogowej, która nie wykorzystuje autolawet.

Wyposażenie autlawety

Autolawety są najczęściej przystosowanymi do przewozu uszkodzonych pojazdów samochodami dostawczymi bądź ciężarowymi. Składają się z kokpitu, za którym na nadwoziu znajduje się platforma załadunkowa. Niektóre z nich są wyposażone również w wyciągarki holownicze. Ważne jest ponadto oznakowanie samochodu przeznaczonego do lawetowania. Najczęściej są to pojazdy w barwie żółtej z odpowiednim oznakowaniem: pomarańczowy kogut na kokpicie, sygnalizacja świetlna dla bezpieczeństwa ze wszystkich stron lawety, a także sygnalizacja odblaskowa.

Dodatkowe wyposażenia lawet – systemy wzajemnej wymiany informacji

Najlepsze firmy z branży pomocy drogowej zawsze wyposażają swoje pojazdy w dodatkowe bardzo przydatne i funkcjonalne urządzenia. Jednym z nich jest system wzajemnej wymiany informacji, który umożliwia odpowiednie monitorowanie sytuacji drogowej na trasach. Oferuje go między innymi taka firma jak Yanosik, a jej urządzenie GTR pozwala na szybkie pozyskiwanie danych dotyczących: zdarzeń drogowych, wypadków, kontroli policyjnych, objazdów komunikacyjnych czy innego rodzaju utrudnień. System ten jest pomocny w pracy firm z branży pomocy drogowej, ponieważ pozwala na szybkie dostanie się do klienta, a także bezpieczne przewożenie załadowanego samochodu powypadkowego.

Zasady użytkowania autolawet

Użytkowanie autolawety z prawem jazdy kategorii B jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku pojazdów o masie całkowitej (DMC), która nie przekracza 3,5 tony. Jeśli zaś przewozimy pojazdy o masie powyżej 3,5 tony, musimy posiadać prawo jazdy kategorii C – najlepsze pomoce drogowe zatrudniają kierowców właśnie z takimi uprawnieniami.

Mocowanie samochodu na lawecie

Przy lawetowaniu samochodów bardzo ważne jest prawidłowe zamocowanie pojazdu na autolawecie. Należy zwrócić uwagę na równomierne wyważenie całego ładunku, a także na jego masę. Samo wprowadzenie uszkodzonego pojazdu na lawetę powinno odbywać się precyzyjnie i powoli tak, aby nie dopuścić do zsunięcia się auta, jego przechylenia czy też uszkodzenia lawetowanego pojazdu i samej lawety. Technika lawetowania pojazdu polega zatem na umieszczeniu pojazdu przodem, co pozwala na uzyskaniu najciężej osi samochodu na środku platformy. Dopiero wtedy przechodzi się do przewiązania kół specjalnymi pasami z klamrami, które wytrzymują obciążenie nawet do kilku ton. Jedną z norm wykonywania pasów transportowych do lawet jest europejska norma EN 12195-2. Jeśli chodzi o rodzaj haków, występują tu standardowe haki z podwójnym pazurem, haki standardowe z wyżłobieniami, haki typu pojedynczy pazur, a także haki obrotowe. Firmy świadczące usługi pomocy drogowej zawsze wyposażone są tylko w atestowane narzędzia pracy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz