Artykuł sponsorowany

Zobacz, co warto wiedzieć wybierając akumulator do ciągnika

Zobacz, co warto wiedzieć wybierając akumulator do ciągnika

W temacie akumulatora do ciągnika warto będzie zaczerpnąć nieco informacji na różne tematy. Przede wszystkim, dobrze będzie krótko skupić się na opisie poszczególnych rodzajów akumulatorów, co pozwoli nam dobrać jak najlepiej to możliwe dopasowany produkt do naszej maszyny. To jednak nie wszystko, co warto wiedzieć, dlatego po więcej zapraszamy poniżej.

Podstawowe kwestie

Zanim przejdziemy do opisu bardziej szczegółowych kwestii, na początek dobrze będzie skupić się na kilku najważniejszych podstawach. Tutaj, mowa jest przede wszystkim na oznaczeniach, jakie to możemy spotkać na akumulatorach. Poszczególne oznaczenia będą oczywiście odpowiadać za parametry techniczne. I tak, za jeden z najbardziej podstawowych parametrów akumulatora uznać należy napięcie. Trzeba wiedzieć, że zanim podejmiemy decyzję o zakupie odpowiedniego akumulatora, ważne będzie zadbanie o produkt z takim samym napięciem, jak instalacja elektryczna znajdująca się w maszynie. Z bardziej dokładnych informacji, możemy tutaj wspomnieć, że najczęściej tego rodzaju instalacje w ciągnikach odznaczają się napięciem w wysokości 12V. Nowsze konstrukcje mają zazwyczaj jeden akumulator.

Kolejny parametr, o którym trzeba wspomnieć w ramach oznaczeń umieszczanych na akumulatorach do ciągników stanowi pojemność. Tutaj, do czynienia mamy z wartością opisaną za pomocą amperogodzin. W temacie pojemności trzeba wiedzieć, że parametr ten odpowiada za określenie zdolności ogniwa do przechowywania danego ładunku elektrycznego. Mając więc do czynienia z akumulatorem o pojemności przykładowo 120 Ah, możemy być pewni, że akumulator będzie w stanie dostarczać prąd o natężeniu w wysokości 1A przez okres około 120 godzin. Oprócz tego, wspomnieć należy także o prądzie rozruchowym. Związana z tym parametrem wartość wyrażana jest w amperach. Trzeba wiedzieć, że większy prąd rozruchowy będzie bezpośrednio przekładał się na większą siłę samego akumulatora.

Co jeszcze trzeba wiedzieć?

Oczywiście, wyżej wymienione informacje nie stanowią wszystkiego, co trzeba wiedzieć w związku z akumulatorami do ciągnika. Zanim jednak przejdziemy do kolejnych kwestii, pragniemy zaznaczyć, że poszczególne związane z tym informacje udało nam się uzyskać dzięki konsultacji ze specjalistami z firmy Agro-części zajmującej się sprzedażą rolniczych części, w tym także oczywiście akumulatorów do ciągników. Tak więc, pozostając jeszcze na chwilę w temacie prądu rozruchowego, warto w związku z tym wiedzieć, że wyższy prąd rozruchowy w akumulatorze będzie bezpośrednio przekładał się na niższe ryzyko nieuruchomienia pojazdu w okresie zimowym. Warto też zwracać uwagę na to, aby dany akumulator do ciągnika był zgodny z normą europejską pod kątem właśnie prądu rozruchowego.

Na koniec, spośród poszczególnych parametrów związanych z akumulatorami do ciągników dobrze będzie krótko wspomnieć jeszcze o biegunowości. Dzięki temu, jesteśmy w stanie dowiedzieć się, po której stronie akumulatora znajduje się biegun ujemny, a po której biegun dodatni. Jak łatwo się domyślić, ułożenie biegunów musi być kompatybilne z tym, co znaleźć możemy w instalacji elektrycznej danego pojazdu. W efekcie, „P+” będzie oznaczać, że biegun dodatni znajduje się po prawej stronie, podczas gdy „L+” będzie informować nas o umieszczeniu bieguna dodatniego po lewej stronie akumulatora. Warto więc mieć to na uwadze.

Rodzaje akumulatorów

Dobór odpowiedniego akumulatora do ciągnika zdecydowanie nie należy do najprostszych zadań. Z tego też względu, warto będzie krótko skupić się również na opisie poszczególnych rodzajów właśnie tego typu akumulatorów. Tutaj, do czynienia możemy mieć więc w głównej mierze z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, które to stanowią najbardziej uniwersalne oraz jednocześnie odznaczające się najniższą ceną akumulatory. W przypadku ciągników do czynienia możemy mieć również z akumulatorami AGM, które odróżniają się od alternatywy w głównej mierze faktem, że za ich pomocą zwiększamy odporność akumulatora na częste włączanie silnika.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz