Artykuł sponsorowany

Znaczenie ubrań pracowników dla wizerunku firmy

Znaczenie ubrań pracowników dla wizerunku firmy

Tradycyjnie mundury kojarzą nam się z wojskiem ewentualnie ze służbami mundurowymi: mundury policyjne, strażackie. Ale przecież nie tylko w tych zawodach nosi się mundury. Także wiele miejsc pracy wymaga ujednoliconych uniformów, czy to ze względów bezpieczeństwa – odzież robocza – czy dbając o wizerunek firmy. Przez pewien czas w szkołach miały obowiązywać mundurki, a w niektórych obowiązują do dziś.

Dlaczego warto zastosować jednolite uniformy dla pracowników?

Znaczenie munduru, czy uniformu dla kształtowania wizerunku firmy jest bardzo duże. Stroje kojarzą nam się z różnymi zawodami, dlatego widząc osobę w todze od razu identyfikujemy ją jako sędziego, albo adwokata na rozprawie, a człowiek w lekarskim kitlu wywiera na nas wrażenie autorytetu i wzbudza zaufanie. Nawet jednolite krawaty, czy chusty mogą wyróżnić uczniów konkretnej szkoły, która nie stosuje pełnych mundurków.

Umundurowanie ma duże znaczenie w niektórych branżach, jak choćby hotelarstwo, czy gastronomia. Zakład Krawiecki Gawron specjalizuje się właśnie w szyciu unikalnych strojów dla firm stawiających na jednolity wizerunek, zgodnie z oczekiwaniami klientów i według ich projektów, albo projektując stroje zgodnie z przedstawionymi wymaganiami. Przestrzegają przy tym zasad wykonania ubrań dla specyficznych zawodów, jeśli takie istnieją, jak na przykład w przypadku odzieży roboczej.

W jaki sposób uniform wpływa na wizerunek firmy?

Mundur albo uniform to jednolity strój, zakładany na czas pełnienia obowiązków przez członków danej grupy – na przykład pracowników sklepu, restauracji, hotelu i tym podobnych. Stosowane są, by wyróżnić ich spośród innych osób przebywających w tym samym otoczeniu, co służy zarówno samym pracownikom, którzy mogą się łatwiej zidentyfikować, jak i klientom, którzy mogą wizualnie określić kto może im pomóc, czy ich obsłużyć.

Dodatkowo, jednolity strój wszystkich pracowników buduje wizerunek przedsiębiorstwa, podnosi zaufanie klientów i prestiż firmy. Dzieje się tak poprzez oddziaływanie pewnych stereotypów na podświadomość osób korzystających z usług danej firmy. Dla klienta wysokiej jakości spodnie czy spódnica oraz koszula firmowa z logo świadczy o profesjonalizmie noszącej ją osoby i wzbudza zaufanie do niej. Dla pracowników natomiast jednolity ubiór pomaga w kształtowaniu wspólnoty, dlatego wiele firm korzysta z usług szycia uniformów na zamówienie, aby zwiększyć rozpoznawalność pracowników i wzbudzić w nich poczucie, że są częścią jednej drużyny.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz