Artykuł sponsorowany

Zalety stosowania systemu Webasto

Zalety stosowania systemu Webasto
Wsiadanie do wychłodzonego czy, wręcz przeciwnie, nagrzanego samochodu nie należy do przyjemności. Ogrzewanie postojowe to rozwiązanie, które nie tylko podnosi komfort kierowcy i jego pasażerów, lecz także pozytywnie wpływa na kondycję silnika. Webasto umożliwia ogrzewanie silnika i samochodu jeszcze przed startem. Poznaj całoroczne zalety tego systemu.


Osoby, które nie korzystają z garażów czy parkingów podziemnych, zimą mają problem z korzystaniem z samochodów. Polacy najczęściej skarżą się na konieczność skrobania szyb, rozgrzewania zimnego auta, problemy z rozruchem silnika czy akumulatorem. Dla wielu z nich rozwiązaniem mogłoby się stać instalowane m.in. przez IGLOCAR ogrzewanie postojowe, czyli system, który podnosi temperaturę w kabinie pojazdu bez względu na pracę silnika.

Na czym polega ogrzewanie postojowe?

Ogrzewanie postojowe wykorzystuje układ chłodzenia silnika i układ wentylacji. Podnosi temperaturę silnika, podgrzewając płyn chłodniczy. W efekcie do wnętrza pojazdu wtłaczane jest ciepłe powietrze.

System Webasto to piecyki zasilane paliwem z baku auta. Dzielimy je na:

  • suche — ich działanie można porównać do domowych piecyków. Są zasilane paliwem, a miejscem ich montażu są najczęściej kabiny ciężarówek,
  • mokre — płyn chłodniczy jest podgrzewany. W rezultacie zaczyna krążyć w układzie i uruchamia nawiewy samochodu. Cały proces jest w pełni zautomatyzowany i korzysta z akumulatora samochodowego.

Ogrzewanie postojowe działa niezależnie od pracy silnika. Płyn chłodniczy, który krąży między agregatem, wymiennikiem ciepła a silnikiem, jest podgrzewany, gdy ponownie wraca do agregatu. Od momentu uruchomienia systemu potrzeba około 20 minut, aby wewnątrz zapanowała optymalna, przyjemna temperatura.

Zalety Webasto

Każdy, kto miał okazję przetestować system Webasto, dostrzega wiele zalet tego rozwiązania:

  • nie trzeba skrobać szyb na mrozie,
  • temperatura w kabinie jest przyjemna już w momencie startu,
  • silnik lepiej i wydajniej pracuje, kiedy startuje z wyższą temperaturą. Odczuwalne jest też mniejsze zużycie paliwa oraz redukcja ilości spalin,
  • system nie tylko ogrzewa, ale też chłodzi kabinę w ciepłe dni.

Ogrzewanie postojowe można zainstalować w samochodach osobowych, dostawczych, w pojazdach specjalnych i maszynach rolniczych.

Koszt montażu i eksploatacji nie jest wysoki, zwłaszcza gdy weźmiesz pod uwagę późniejsze oszczędności na paliwie. Średnio przyjmuje się, że jeden cykl pracy (wynoszący 20-30 minut) kosztuje użytkownika złotówkę.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz