Artykuł sponsorowany

Zalety śmigłowców Robinson

Zalety śmigłowców Robinson

Helikoptery to coraz częściej wybierany środek transportu w podróżach biznesowych i prywatnych. Gwarantuje szybkie i wygodne dotarcie do celu. Producenci śmigłowców starają się sprostać rosnącym wymaganiom rynku. Na tle firm oferujących sprzedaż helikopterów wyróżnia się amerykański Robinson. Jakie są zalety śmigłowców Robinson?

Historia firmy Robinson

Firma została założona w 1973 roku w Kalifornii przez Franklina Davisa Robinsona i pozostaje nadal w rękach prywatnych. Obecnie funkcję jej prezesa piastuje syn założyciela, Kurt Robinson. Według statystyk United States Aerospace Industries Association (AIA), Robinson Helicopter wyprodukował więcej helikopterów od wczesnych lat 80. niż wszyscy inni amerykańscy producenci helikopterów razem wzięci.

Pierwszym modelem był dwumiejscowy śmigłowiec Robinson R22, którego wyprodukowano ponad 4000 sztuk. W lutym 1993 roku na rynku pojawił się czteromiejscowy Robinson R44, który może być skonfigurowany do różnych zadań i celów. Oba modele są dostępne tylko z silnikiem tłokowym  Lycoming. Najnowszym modelem jest obecnie R66. Jest to pięciomiejscowy helikopter, który po raz pierwszy wyposażono w napęd turbinowy. Co ciekawe, jako napęd wykorzystywana jest turbina RR-300, opracowana przez luksusową markę Rolls-Royce.

Dlaczego śmigłowce Robinson są najpopularniejsze na świecie?

Robinson to niekwestionowany lider wśród producentów śmigłowców. Co sprawia, że ich produkty są tak popularne? Robinson R22 istnieje na rynku już od 1979 roku. Obecnie w produkcji jest wersja R22 Beta II. Jest napędzany konwencjonalnym silnikiem tłokowym. Konstrukcja maszyny została maksymalnie uproszczona. Pominięto wszystko, co nie jest konieczne do prawidłowej eksploatacji śmigłowca. To dlatego jego ogromną zaletą jest niższa cena zakupu i eksploatacji oraz tańsze części zamienne i koszty utrzymania w porównaniu z modelami z silnikiem turbinowym. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że R22 może lądować na lotniskach które nie są przeznaczone do obsługi śmigłowców z napędem turbinowym. R22 znajduje szerokie zastosowanie w lotach szkoleniowych i monitorujących. 

Nastepcą śmigłowca R22 jest model czteromiejscowy Robinson R44. Po raz pierwszy pojawił się on na rynku w roku 1993. Napędza go również silnik tłokowy. R44 występuje w kilku wersjach, spośród których wyróżnia się Raven I i II oraz Clipper. Klienci firmy HeliMax doceniają nowe rozwiązania w tych maszynach. Zastosowano w nich silnik gaźnikowy, który podnosi bezpieczeństwo pilota i pasażerów oraz pływaki i konstrukcję specjalnie odporna na korozję. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz