Materiał Partnera

Zalety jazdy na rowerze

Zalety jazdy na rowerze

Zalety jazdy na rowerze

Odczuwasz brak ruchu na co dzień? Myślisz o tym, aby bardziej zadbać o swoje zdrowie i szukasz odpowiedniej dla siebie aktywności fizycznej? Zdecydowanie popieramy pomysł i polecamy jazdę na rowerze. Dlaczego? Z naszego artykułu dowiesz się dokładnie, dlaczego warto uprawiać ten sport i na co zwrócić uwagę przy wyborze sprzętu. Przeczytaj i sprawdź.  

Dla duszy i ciała

Jeżdżenie na rowerze ma wiele zalet. Dzięki aktywności tego rodzaju możemy bowiem zadbać o nasze zdrowie. Jak pokazują najnowsze badania, jazda na rowerze bardzo pozytywnie wpływa zarówno na nasze zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Co to oznacza w praktyce?

Podczas jazdy na rowerze głęboko oddychamy, a tym samym dotleniamy płynącą w naszych żyłach krew. To zaś wpływa bezpośrednio na zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób wieńcowych. Ponadto dzięki właściwemu ułożeniu rąk oraz podparciu ich na kierownicy możemy wspomagać fazy oddechowe poprzez mięśnie obręczy barkowej – wyjaśnia nasz rozmówca, ekspert z firmy Kiszela Sport w Zakopanem, która specjalizuje się w sprzedaży oraz serwisie rowerów.


Jazda na rowerze, niezależnie od charakteru, poprawia nasze samopoczucie. A zatem – czy korzystamy z roweru na drodze do pracy w mieście, czy też jeździmy na dalsze wycieczki za miasto, nasza kondycja psychiczna ulega poprawie. Mamy lepszy humor, a i nasze reakcje na negatywne bodźce są zdecydowanie słabsze.

Dbałość o sylwetkę

Jeżdżąc na rowerze dbamy także o sprawność oraz rzeźbę naszych mięśni. Pedałując, angażujemy różne rodzaje mięśni nóg. Intensywnie pracują mięśnie zginaczy, mięsień trójgłowy łydki, mięsień krawiecki, mięsień czworogłowy oraz dwugłowy uda, a także mięśnie pośladków. Podczas jazdy na rowerze mięśnie przykręgosłupowe, mięśnie brzucha, a nawet naszych rąk nie pozostają bezczynne.

Co niezwykle istotne, aktywność tego typu angażuje aktywnie mięśnie do pracy, jednocześnie nie nadwyrężając stawów. Jak to możliwe? Otóż podczas pedałowania na rowerze stawy biodrowe, kolanowe oraz skokowe nie są obciążone ciężarem całego tułowia tak, jak to ma miejsce np. podczas biegania.

Należy jedynie pamiętać o tym, aby odpowiednio dobrać rower. Ma to bowiem ogromne znaczenie i to nie tylko ze względu na sam komfort jazdy. Niewłaściwie dobrany rozmiar ramy oraz źle ustawione punkty podparcia, jakie stanowią siodło, kierownica oraz pedały, niosą ze sobą ryzyko wystąpienia poważnych kontuzji. Dlatego najlepiej jest kupić rower w profesjonalnym sklepie, w którym pracują doświadczeni sprzedawcy, zagorzali amatorzy tego sportu. Wówczas przed zakupem pojazdu mamy bowiem możliwość skonsultowania wyboru ze specjalistą. Nie ufajmy tym, którzy mówią, że każdy rower jest dobry.

Dzięki jeździe na rowerze możemy spalić także dużą liczbę kalorii. Dla przykładu – osoba, ważąca 70 kg pokonując odległość równą 10 km w czasie, wynoszącym 1 godzinę, spala około 229 kcal. A zatem w tracie jazdy na rowerze pozbywamy się zbędnych kalorii. Ponadto możemy się przyczynić do zwiększenia aktywności procesów metabolicznych, która utrzymuje się nawet po zejściu z roweru.

Większa odporność organizmu


Jazda na rowerze, podobnie jak inne rodzaje aktywności fizycznej, zwiększa naszą odporność na różnego rodzaje wirusy oraz bakterie, a nawet nowotwory. Dzieje się tak na skutek wzmożonej aktywności limfocytów, które odpowiadają za likwidację patogenów wewnątrzkomórkowych.

Poprawa koordynacji ruchowej

Ruchy, jakie wykonujemy podczas jazdy na rowerze wpływają również na poprawę naszej koordynacji ruchowej. Taka aktywność to także świetny sposób na to, aby zadbać i wzmocnić mięśnie, odpowiadające za równowagę oraz usprawnić pracę naszego błędnika.

Oceń artykuł (2)
3.0
Komentarze
Dodaj komentarz