Artykuł sponsorowany

Zabezpieczanie ładunku w transporcie

Zabezpieczanie ładunku w transporcie

Przewożenie ładunków w samochodach ciężarowych lub dostawczych wiąże się z ryzykiem ich przemieszczania się. Odpowiednie zabezpieczenie towaru pozwala na uniknięcie bałaganu oraz strat, jakie mogą powstać podczas przesuwania się paczek lub skrzyń. Producenci oferują wiele praktycznych systemów mocowania.

Pasy transportowe

Wykorzystanie pasów transportowych do mocowania ładunków na naczepach samochodów ciężarowych nie jest nowym wynalazkiem. Pasy plecione, produkowane ze specjalnych, bardzo wytrzymałych tworzyw sztucznych, wyposażone są w haki, które ułatwiają mocowanie ich do uchwytów transportowych. Do atutów takich pasów można zaliczyć:

  • bardzo dużą odporność na uszkodzenia mechaniczne, przecieranie, przecinanie i pękanie w wyniku naprężeń,
  • wygodne i szybkie mocowanie za pomocą automatycznych klamer i naciągaczy,
  • odporność na wodę i zmienne temperatury, a także na smary i oleje,
  • tolerancję temperatur w zakresie od -40℃ do +100℃,
  • optymalną elastyczność, która pozwala na solidne umocowanie ładunku bez ryzyka jego uszkodzenia na skutek dociskania lub wstrząsów podczas jazdy,
  • szeroki zakres dopuszczalnych obciążeń,
  • talowe części pasów wykonane ze stali nierdzewnej, co gwarantuje długą jego żywotność

Dodatkową zaletą pasów poliestrowych jest możliwość kontrolowania stopnia wyeksploatowania, bowiem – w przeciwieństwie do łańcuchów – zarówno zużycie, jak i ewentualne przetarcia lub osłabienia struktury są doskonale widoczne gołym okiem.

Inne elementy mocujące

Pasy są najwygodniejszym i najczęściej wykorzystywanym elementem mocującym ładunki w transporcie. Mogą być stosowane zarówno wewnątrz kabin, jak i na powietrzu, na otwartych zabudowach skrzyniowych, jak i we wnętrzu kontenera izotermy. Z drugiej strony nie sprawdzają się zawsze, dlatego w praktyce stosuje się też kilka innych rozwiązań. Przykładowo oferta firmy Alu-S.V. Sp. z o.o obejmuje również takie produkty, jak:

  • uchwyty do mocowania ładunku, które przymocowane do podłogi zabudowy
  • umożliwiają przypięcie palety lub innego przedmiotu za pomocą łańcuchów oraz ustabilizowanie ich w pozycji nieruchomej. Uchwyty wykonane są z tworzywa sztucznego lub z metalu i mogą znosić obciążenia od 200 kg do 12 ton;
  • listwy do mocowania ładunku, które – przymocowane na stałe poziomo lub pionowo – stanowią podstawę do mocowania: pasów transportowych, drążków rozporowych, drążków do zawieszania odzieży, haków oraz są podstawą podwójnych podłóg. Listwy mocujące różnią się otworami i profilem;
  • drążki rozporowe – przeznaczone do blokowania ładunku w kontenerach i chłodniach, a także w innych pojazdach, których konstrukcja uniemożliwia zaczepienie pasów transportowych. Drążki składają się z metalowej rury, dwóch gumowych stopek oraz mechanizmu rozpierającego;
  • przegrody międzyburtowe – metalowe listwy montowane na burtach samochodu, ograniczające wewnętrzną przestrzeń i blokujące towar przed ewentualnym przemieszczaniem się;
  • systemy do przewozu wózków inwalidzkich.

Wśród wymienionych elementów mocujących wiele dostępnych jest w kilkunastu odmianach, dzięki czemu mogą być przystosowane do wielkości samochodu, ładunku, a także do jego standardowego obciążenia. Zastosowanie systemu zaczepów pozwala na błyskawiczny montaż i demontaż takich detali.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz