Artykuł sponsorowany

Wzrost znaczenia biznesowego nowoczesnych portali sprzedażowych

Wzrost znaczenia biznesowego nowoczesnych portali sprzedażowych

Z każdym rokiem handel elektroniczny zwiększa swoje znaczenie. Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie zakupów bez indywidualnych sklepów internetowych, które powoli ustępują bardziej innowacyjnym narzędziom e-commerce. Mowa o platformach sprzedażowych, które z punktu widzenia biznesowego, mogą przynieść przedsiębiorcom ogromne zyski. Ich zaletą jest zaś łatwość w założeniu konta i jego prowadzaniu.

E-commerce – zwiększona sprzedaż

Sukces rynkowy platform sprzedażowych opiera się na tym, iż dzisiejszy klient jest nastawiony na szybkie i komfortowe zakupy. Takie oferują mu narzędzia handlu elektronicznego, które są dzisiaj w pełni bezpieczne. Istotne jest jednak to, że coraz więcej osób odchodzi od przeglądania sklepów internetowych danych marek, a woli korzystać z platform sprzedażowych, które są znacznie bardziej rozbudowane i zawierają produkty różnych producentów. Swoboda wyboru jest dla dzisiejszego klienta bardzo ważna, a to przekłada się na zwiększoną sprzedaż produktów przedsiębiorstw, które swoje konta założyły na danym portalu. Wbrew pozorom tego typu „wirtualne centra handlowe” nie polegają na konkurencji danych firm, ale na jednoczesnym napędzaniu działalności – klient, kupując np. dywan, zacznie szukać pasujące do niego elementy dekoracyjne, od nich zaś przejdzie do kolejnych kategorii, co znacznie zwiększy czas przeglądania platformy, niż w porównaniu z indywidualnymi sklepami internetowym (odwiedzi on profile różnych firm).

Stały rozwój platform sprzedażowych

Dzisiaj bez problemu można znaleźć międzynarodowe platformy sprzedażowe, które znane są w zasadzie przez każdego. Warto jednak wiedzieć, że olbrzymim sukcesem wyróżniają się krajowe portale, których jest coraz więcej. Przybywa ich wraz z klientami – dzisiaj, co drugi Polak przyznaje się do tego, iż dokonuje zakupów internetowych regularnie, a średnia miesięcznych wydatków za pośrednictwem Sieci wzrosła do 80 zł (według analiz kwota ta może podwoić się w ciągu 2 lat, dzięki czemu rynek e-commerce w Polsce będzie wart setki milionów złotych!). Nic dziwnego zatem, iż sukces osiągają takie platformy sprzedażowe, jak DoBargo.com – jest to świetna przestrzeń zakupowa dla tysięcy klientów, a także ważne narzędzie rozwoju firmy, dla wielu przedsiębiorców.

Platforma e-commerce, dla kogo?

Z nowoczesnych platform sprzedażowych mogą dzisiaj z powodzeniem korzystać wszyscy przedsiębiorcy, którzy zajmują się handlem produktami. Narzędzie to jest jednak szczególnie istotne dla średnich i dużych firm, które nie są w stanie zaprezentować swojej szerokiej oferty na własnej stronie sieciowej, a prowadzenie sklepu internetowego uznają za nieopłacalne. Podobnie jest z małymi firmami, które w ten sposób mogą znacznie zwiększyć swoją strefę wpływów i docierać do nowych grup klientów. To dlatego na platformach sprzedażowych można wielokrotnie zauważyć ruch między innymi pracowni artystycznych, które zajmują się przygotowywaniem różnorodnych i przede wszystkim unikalnych produktów. Często jest to biżuteria ręcznie tworzona, czy też różnego rodzaju dekoracje wnętrzarskie.

Jakie branże osiągają najlepsze rezultaty?

Według analiz rynkowych narzędzia platform sprzedażowych szczególnie są opłacalne w takich branżach jak odzieżowa, jubilerska, wnętrzarska, kosmetyczna, elektroniczna, obuwnicza, czy też zabawkowa. Sukces zależy jednak w dużej mierze od determinacji danego przedsiębiorcy, a także popularności danej platformy sprzedażowej. Tu wskazówką jest to, aby wybierać dane „wirtualne centrum handlowe” z głową. Mniejsze firmy powinny korzystać z portali handlowych, które nie są wielkie i nie skupiają setek różnych przedsiębiorców. W ten sposób ich oferta może okazać się niezauważalna. Lepiej wybierać mniejsze, ale bardziej przejrzyste i intuicyjne platformy sprzedażowe, które potrafią wypracować dla klientów biznesowych duże zyski. Ciekawostką jest również to, że niektóre serwisy są również otwarte na sprzedaż pojedynczych przedmiotów osób prywatnych. W ten sposób można zatem handlować przedmiotami nietypowymi, cennymi, czy też antycznymi.

Jak zbudowana powinna być dobra platforma sprzedażowa?

Dobra platforma sprzedażowa powinna być bardzo intuicyjna, a jej szata graficzna powinna przyciągać uwagę. Najlepiej sprawdza się minimalizm i białe tło, które nie odciągają uwagi klientów od prezentowanych wyrobów. Najlepsze platformy unikają również wykorzystania krzykliwych reklam – najczęściej oferują one wykupienie miejsca reklamowego, które umieszczone jest w strategicznym punkcie, wciąż pozostającym jednak w zgodzie z zasadą prostoty wizualnej. Jeśli chodzi zaś o narzędzia platformy sprzedażowej, ważne jest to, aby posiadała ona dobry panel kategoryzacji produktów. Każdy z nich powinien rozgałęziać się na kolejne, co w efekcie pozwoli klientowi na szybkie przemieszczanie się pomiędzy podstronami. Istotne jest również to, aby platforma posiadała możliwość założenia konta nie tylko dla przedsiębiorców, ale dla kupujących, którzy w ten sposób będą mogli zarządzać swoimi zamówieniami, płatnościami, czy fakturami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz