Wzmocnij ciało – wybierz crossfit!

Wzmocnij ciało – wybierz crossfit!

Marzysz o idealnej sylwetce i chcesz wzmocnić swoją wytrzymałość? Nudzą cię zwykłe zajęcia fitness? Jest na to rozwiązanie. Zapisz się na trening crossfit! Te energiczne ćwiczenia stają się coraz bardziej popularne i zdobywają wielu zwolenników. Zajęcia są bardzo intensywne, ale dają też mnóstwo satysfakcji. Efekty motywują do osiągania lepszych wyników. Nie wiesz, jak zacząć ćwiczyć crossfit? Sprawdź wskazówki i dowiedz się, na czym polegają zajęcia.

Co to jest crossfit?

CrossFit jest to specjalny program ćwiczeń, który rządzi się określonymi regułami. Zestaw tych zasad stworzył Greg Glassman. To program ćwiczeń kładący ogromny nacisk na wysiłek. Ćwiczenia są tak opracowane, by wzmacniać zarówno wytrzymałość ciała, jak i korzystnie wpływać na zdrowie.

Crossfit to sport, w którym stawia się na różnorodność i intensywność wykonywanych ruchów. Ćwiczenia są inspirowane rozmaitymi rodzajami aktywności, które są uważane za najbardziej istotne dla utrzymania dobrej kondycji – od gimnastyki, przez podnoszenie ciężarów, bieganie, po wioślarstwo.

Wymienione dyscypliny sportowe pozwalają na wysoką intensywność ćwiczeń w jak najkrótszych czasie, co jest najbardziej istotne w crossie. Poza tym pomagają wzmacniać wszystkie partie ciała. Poszczególne ćwiczenia crossfit są wykonywane bez przerw, a w czasie zajęć wykorzystuje się też sztangi czy hantle.

Co daje crossfit?

Crossfit daje możliwość pokonania własnych słabości, poza tym wzmacnia wytrzymałość i siłę. Intensywność jest niezbędna do uzyskania wyraźnych rezultatów. Im więcej dajesz z siebie w krótszych czasie, tym wysiłek jest większy, a ty osiągasz lepsze wyniki. Dzięki ciągłemu zwiększaniu intensywności i różnorodności treningu uzyskujesz korzyści dla zdrowia. Plan treningowy crossfit pozwala zyskać z czasem lepszą sprawność i zadowolenie z dobrej kondycji.

Istotne w doskonaleniu swojego ciała jest również zapisywanie wyników. Crossfit to precyzyjne reguły, mierzenie czasu i wysiłku, które są motywacją do przekraczania kolejnych granic swojej wytrzymałości. Jeśli mierzysz rezultaty swojej pracy i widzisz efekty, masz ochotę osiągać coraz więcej.

Dla kogo crossfit?

Dla wszystkich! A przede wszystkim dla tych, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie i wzmocnić wytrzymałość. To uniwersalny zestaw ćwiczeń przeznaczony dla każdego bez względu na wiek i sportowe doświadczenie. Zastanawiasz się crossfit czy siłownia? Crossfit to nie tylko modelowanie sylwetki, ale przede wszystkim poprawa sprawności i wzmocnienie ciała.

Kluczem w osiągnięciu wymiernych wyników jest również wspólne wykonywanie ćwiczeń w grupie. Wtedy zajęcia stają się źródłem zdrowej rywalizacji i zabawy, których trudno szukać w innych dyscyplinach. Zarówno na świecie, jak i w Polsce pojawia się coraz więcej zwolenników tego rodzaju aktywności. Tworzą oni swego rodzaju społeczność, która wspiera się i dopinguje w osiąganiu lepszych wyników.

Crossfit pomaga wypracować ogólną sprawność w oparciu o regularne ćwiczenia i mierzalne wyniki. Efekty crossfitu są szybko zauważalne. Po zajęciach każdy czuje ogromne zmęczenie, ale też satysfakcję.

Jak zacząć ćwiczyć crossfit?

Kluby fitness oferują specjalne zajęcia – crossfit dla początkujących. Dowiesz się tam, jak zacząć przygodę z tego typu rodzajem aktywności i jak wyglądają podstawowe ćwiczenia. Zobaczysz, to nic trudnego, a twoja kondycja wzmocni się z każdym kolejnym spotkaniem na treningu.

Jeśli nie przekonują cię zajęcia w grupie, możesz spróbować ćwiczyć crossfit w domu. To dobre na sam początek, by zapoznać się ćwiczeniami i przygotować ciało. Warto pamiętać, że wspólne wykonywanie ćwiczeń jest źródłem rywalizacji i walki ze swoimi słabościami, co jest istotne w crossie. 

Trening crossfit możesz ćwiczyć wszędzie, więc jeśli zdecydujesz się na domową wersję, przede wszystkim odrzuć wszelkie wymówki. Brak trenera niestety nie motywuje do systematycznego działania. Wyznacz dni tygodnia i ustal konkretne godziny ćwiczeń.

Potrzebujesz jedynie trochę przestrzeni i stabilną powierzchnię. Dodatkowo mogą przydać się hantle. Zacznij od prostych ćwiczeń i z każdym kolejnym treningiem zwiększ intensywność. Nie zapomnij o rozgrzewce i rozciąganiu po ćwiczeniach.

Źródło: crossfit.com

Oceń artykuł (4)
3,0
Komentarze
Dodaj komentarz