Artykuł sponsorowany

Wystawienie domu na sprzedaż. Jak sformułować dobre ogłoszenie?

Wystawienie domu na sprzedaż. Jak sformułować dobre ogłoszenie?

Internet odgrywa istotną rolę we współczesnym handlu. Za pośrednictwem sieci zarówno promuje się, jak i kupuje dany produkt. Nie inaczej jest z nieruchomościami: ogłoszenia dotyczące sprzedaży oraz wynajmu mieszkań i domów całkowicie przeniosły się na ekrany urządzeń elektronicznych. Aby jednak charakteryzowały się należytą „klikalnością”, należy je właściwie sformułować.

Pierwszym krokiem, jeszcze przed opublikowaniem odpowiednich treści, jest przyszykowanie domu do zrobienia zdjęć oraz odwiedzin zainteresowanych osób. Oprócz wykonania koniecznych prac remontowych i gruntownego sprzątania, trzeba odpowiednio udekorować wnętrze. Warto wykonać drobne naprawy, niewymagającego dużego nakładu finansowego, nawet jeżeli preferuje się jak najszybciej sprzedać nieruchomość. Ustawienie zastawy stołowej w jadalni czy kuchni, uporządkowany blat bądź świeczka zapachowa postawiona w łazience sprawią, że fotografie będą wyglądały atrakcyjniej. Chodzi o niewielkie elementy, które nadadzą ofercie bardziej rzeczywisty, domowy kształt – zielone rośliny ustawione w salonie, kolorowy kapelusz zawieszony w przedpokoju, estetyczne filiżanki na ławie.

Co powinno znajdować się w ogłoszeniu o sprzedaży nieruchomości? 

Warto podkreślić, że nie należy przesadzać w opisie obiektu – koloryzowanie czy pomijanie istotnych informacji obniży skuteczność ogłoszenia. Jeżeli budynek posiada poważne mankamenty, trzeba o nich wspomnieć. Opublikowana treść musi jednak zawierać kilka podstawowych elementów charakteryzujących nieruchomość, ujętych w możliwie atrakcyjny sposób. To, co w ogłoszeniu najważniejsze, a co wpływa na dotarcie do grupy docelowej to lokalizacja: podporządkowuje listę ofert względem wyszukiwanego adresu. Zaleca się dodać takie dane już w tytule komunikatu, np. „dom na sprzedaż Grodzisk”. W dalszym ciągu należy podejść bardziej szczegółowo do rozpatrywanej kwestii: w jakiej odległości od budynku znajduje się centrum miasta, szkoła, główna trasa czy sklepy?

Już na początku ogłoszenia powinny znajdować się informacje dotyczące daty i technologii budowy, standardu wykończenia, metrażu, a także liczby i wielkości poszczególnych pomieszczeń. To podstawowe dane, które pozwolą na ustalenie, z jaką nieruchomością mamy w ogóle do czynienia – informuje przedstawiciel firmy Retalia. Warto również wymienić wyposażenie objęte ofertą. 

Jeżeli dom jest piętrowy, należy wskazać liczbę kondygnacji oraz sposoby zabezpieczenia schodów (np. balustrada drewniana, żelazna). Trzeba także podkreślić inne, dodatkowe atuty, takie jak: „uroczy” (niewielki) lub „przestronny” (duży) taras czy balkon, wygodne miejsce parkingowe, garaż, „własny” ogródek bądź „rozległe” podwórko. Na koniec powinno się podać całkowitą cenę obiektu (wraz z podatkiem).

Na co warto zwrócić uwagę, wystawiając dom na sprzedaż? 

Istnieją jeszcze trzy ważne kwestie, o których należy pamiętać przy sprzedaży nieruchomości. Po pierwsze warto wcześniej przygotować odpowiednie dokumenty oraz zaplecze doradców bądź notariuszy, dzięki czemu proces podpisywania umowy znacząco się usprawni. Po drugie, trzeba zadbać o własną dostępność i stosunkowo szybkie odpowiedzi na nawiązany kontakt. Dobrze przebiegająca komunikacja pomiędzy dotychczasowym właścicielem budynku a osobą zainteresowaną jego zakupem nie tylko wpływa na wizerunek oferującego, ale może także podwyższyć pozycję ogłoszenia na niektórych portalach – sprawiając tym samym, że dociera ona do większej liczby użytkowników. Po trzecie, warto rozpatrzyć płatną promocję oferty, jednak jej właściwe sformułowanie często ogranicza taką konieczność.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz