Artykuł sponsorowany

Wypożyczanie samochodu od strony formalnej

Wypożyczanie samochodu od strony formalnej

Wypożyczalnie samochodów w Polsce z roku na rok zyskują coraz większe zainteresowanie. Z ich usług korzystają nie tylko osoby, które potrzebują auta na krótki czas, np. podczas wyjazdu służbowego lub wakacji, ale także przedsiębiorcy, dla których długoterminowy wynajem okazuje się rozwiązaniem wygodniejszym i korzystniejszym niż leasing. Co warto wiedzieć przed pierwszym wypożyczeniem samochodu?

Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług konkretnej wypożyczalni warto zapoznać się z jej regulaminem. Oferty wypożyczalni samochodów różnią się między sobą nie tylko cenami, ale też warunkami, jakie musi spełniać najemca.


Najważniejsze informacje dla najemcy

Udostępniając samochód klientowi, wypożyczalnia musi mieć pewność, że pojazd będzie użytkowany w prawidłowy, bezpieczny sposób. Dlatego przed odbiorem auta między wypożyczalnią a klientem zawsze sporządzana jest umowa. Większość wypożyczalni oferuje swoje usługi wyłącznie kierowcom, którzy kończyli 21. rok życia i posiadają prawo jazdy od przynajmniej 1. roku. Jeśli najemca nie jest jedyną osobą, która będzie prowadziła wypożyczony samochód, powinien wskazać w umowie również drugiego kierowcę. Dodatkowym zabezpieczeniem interesów wypożyczalni jest zaliczka, którą klient odbiera po terminowym zwrocie nieuszkodzonego samochodu. Jeśli w czasie trwania wynajmu w samochodzie powstaną uszkodzenia z winy najemcy, wypożyczalnia potrąca odpowiednią kwotę z zaliczki na poczet naprawy tych szkód. Z punktu widzenia najemcy bardzo ważne jest, by w regulaminie wypożyczalni znajdował się szczegółowy cennik wynajęcia auta oraz zakres odpowiedzialności obu stron umowy.


Odbiór i zwrot wynajętego samochodu

Część wypożyczalni umożliwia klientom odbiór samochodu wyłącznie w siedzibie firmy i w godzinach jej pracy. Klienci wypożyczalni 57rent.pl mogą zażyczyć sobie podstawienia samochodu na lotnisko czy w inne, dowolne miejsce nie tylko w miastach, w których firma ma swoje siedziby, czyli w Warszawie i w Łodzi. Za dodatkową opłatą pracownik wypożyczalni może podstawić auto w każde miejsce w kraju.

Podczas odbioru samochodu warto dokonać jego dokładnych oględzin i zgłosić pracownikowi wypożyczalni ewentualne wątpliwości. Zarówno przy odbiorze, jak i przy zwrocie samochodu, sporządzany jest raport usterek. Dokument jest ważnym zabezpieczeniem dla obu stron – dzięki niemu wypożyczalnia nie może obciążyć klienta żadnymi nieprzewidzianymi kosztami, zaś klient nie może ukryć uszkodzeń powstałych w czasie trwania najmu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz