Artykuł sponsorowany

Wynajem scen na eventy

Wynajem scen na eventy

Organizator eventu powinien być świadomy, że wiele z nich może być kategoryzowanych jako imprezy masowe. Ciążą na nim wówczas dodatkowe obowiązki, które są związane z bezpieczeństwem uczestników. Z imprezą masową mamy do czynienia, gdy jest to wydarzenie sportowe, artystyczne lub rozrywkowe. Liczba miejsc w przypadku stadionu wynosi wówczas minimum 1000, w przypadku hali lub budynku formalnie umożliwiającego przeprowadzenie imprezy wynosi minimum 500. Jak to się ma do wynajmu sceny?

Event jako impreza masowa

Przepisy polskiego prawa są na tyle zawiłe, że nawet doświadczony organizator imprez może mieć problem z określeniem charakteru danego eventu. Jak dokładnie określić, z czym mamy do czynienia? Na początku ustalamy, czy będzie to impreza artystyczno-rozrywkowa, czy impreza sportowa. Należy przy tym pamiętać, że z wnioskiem o organizację planowanej imprezy masowej musimy wystąpić minimum 30 dni przed dniem planowanego przedsięwzięcia. Upewniamy się, jakie warunki sanitarne, BHP i zabezpieczające imprezę musimy spełnić w danym obiekcie. Jeśli na przykład organizujemy imprezę dla dzieci w bibliotece czy domu kultury, impreza nie zostanie zaliczona jako masowa. Biblioteka bowiem sama musi zapewnić odpowiednie warunki dla liczby osób, które mogą w niej przebywać jednocześnie, nawet jeśli będzie to pół tysiąca zaproszonych. Jeżeli jednak jest to hala sportowa, jako organizator będziemy zobowiązani do przygotowania wielu dokumentów, m.in. graficznego planu obiektu, instrukcji postępowania w przypadku pożaru, informacji o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego - dowiadujemy się od firmy eventowej Estrada Wołomin.

Wynajem sceny na imprezę

Nieco inaczej będzie wyglądał wynajem sceny do sali na nieduże, prywatne wesele, niż na dużą imprezę masową. Wszystkie konstrukcje oczywiście powinny być atestowane i składane z odpowiednio dobranych do siebie elementów, jednak w przypadku imprez masowych, organizator musi zgłosić plan przestrzenny sceny do odpowiedniej instytucji z dużym wyprzedzeniem. Podesty powinny być antypoślizgowe, a całość konstrukcji dopasowana do planowanego oświetlenia, nagłośnienia, czy rozwieszenia ekranów LED. W przypadku gdy planujemy wynajem sceny na jakikolwiek event, nie tylko imprezę masową, warto znacznie wcześniej rozejrzeć się za firmą, która świadczy kompleksowe usługi w tym zakresie. Na rynku znajdziemy firmy, które zajmują się pełną techniką sceniczną, oprawą oświetleniową, nagłośnieniową oraz wynajmem urządzeń takich jak agregaty. Mamy wówczas pewność, że poszczególne elementy oprawy eventu będą do siebie dopasowane i będą spełniały wszystkie wymogi formalne. 

Oceń artykuł (2)
4.0
Komentarze
Dodaj komentarz