Artykuł sponsorowany

Wymiana rozrządu na pasku bez tajemnic

Wymiana rozrządu na pasku bez tajemnic

Każdy samochód wyposażony jest w podzespół zwany rozrządem. W zależności od modelu auta może mieć on zamontowany zestaw z łańcuchem lub też ten z paskiem. Najczęściej w pojazdach spotykane są rozrządy paskowe, ponieważ wyróżnia je dobry stosunek jakości do ceny – są one żywotne i tanie. Pamiętać jednak należy o ich okresowej wymianie. Kiedy kupić zatem nowy pasek rozrządu? Dlaczego jego wymiana jest tak ważna? Na co zwrócić uwagę przy wyborze zestawu rozrządu?

Jak często należy wymieniać rozrząd paskowy?

Rozrządy paskowe zazwyczaj wytrzymują od 60 do 150 tysięcy przejechanych kilometrów. Zależy to od marki samochodu, pojemności silnika, stylu jazdy kierowcy i przede wszystkim od jakości danego podzespołu. Doradcy ze sklepów motoryzacyjnych wyjaśniają, że najdłuższą żywotnością wyróżniają się oryginalne zestawy od uznanych europejskich producentów. Warto też pytać o rozrządy paskowe zaliczane do części zamiennych, ale w klasie wykonania OEM (tj. w standardzie oryginalnego wyposażenia producenckiego). Mniej polecane są zaś podzespoły chińskie i te od mniej rozpoznawalnych firm, proponujących najniższe ceny swoich wyrobów.

Jeśli chodzi o wymianę, muszą o niej pamiętać nie tylko kierowcy, którzy pokonali swoim autem określony przez producenta rozrządu dystans. Mechanicy radzą, by zawsze stawiać się w serwisie po nowy zestaw po zakupie auta zagranicznego. Oczywiście wymiana rozrządu jest też wymagana w przypadku uszkodzenia któregoś z jego elementów.

Na czym polega wymiana rozrządu na pasku?

Rozrząd na pasku składa się z kilku ważnych elementów. Każdy zestaw sprzedawany przez dobrych dystrybutorów – np. przez sklep motoryzacyjny SAMLI – zawiera pompę wody, pasek napędu wałka, a także rolkę napinacza i rolkę kierunkową. Sama wymiana polega zaś na:

  • demontażu obudowy rozrządu,

  • odkręceniu śruby rolki napinającej,

  • demontażu rolki prowadzącej oraz napinającej,

  • zamontowaniu nowych rolek,

  • skalibrowaniu pozycji wału korbowego,

  • ustawienia wałka rozrządu,

  • zamontowaniu nowego paska,

  • wymianie pompy wody.

Proces serwisu kończy się złożeniem obudowy oraz testami. Mechanicy upewniają się, iż auto zostało poprawnie wyposażone w nowy rozrząd, który musi świetnie współpracować z jednostką napędową.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz