Artykuł sponsorowany

Wulkanizacja na zimno, czy na gorąco – różnice i stosowanie tych metod

Wulkanizacja na zimno, czy na gorąco – różnice i stosowanie tych metod

Wulkanizacja opon to zagadnienie obejmujące zarówno naprawę ogumienia, jak i serwis opon, analizę ich stanu, testy działania oraz konserwację, mającą na celu przedłużenie ich wytrzymałości. Proces ten obejmuje zastosowanie podstawowego elastomeru, czyli kauczuku, w połączeniu z różnymi wariantami wiązań chemicznych. Stosowany obecnie na skalę przemysłową wpływa na poprawę możliwości jezdnych ogumienia, przedłużenie działania i szybkość napraw.

Na czym polega naprawa ogumienia?

Wulkanizacja ma ponad stuletnią historię. Współcześnie do produkcji i naprawy opon stosuje się zarówno kauczuk naturalny, jak i kauczuki syntetyczne, które podnoszą wytrzymałość cieplną tworzywa. Mieszanka kauczuku i krzemionki podnosi trwałość, stosuje się także wzmacnianie gumy, poprzez zastosowanie różnych komponentów, na przykład sadzy. W ten sposób produkuje się opony o coraz lepszej jakości. Nowoczesne metody stosowane są także przy naprawie opon w sytuacji, kiedy ulegną one uszkodzeniu.

Do przebicia opony samochodowej może dojść w różnych sytuacjach, jak choćby najechanie na ostry przedmiot, kamień, czy nawet krawężnik. Naprawa opony jest możliwa, o ile nie została uszkodzona jej konstrukcja. Najczęściej stosowane metody to wulkanizacja na zimno albo  wulkanizacja na gorąco. Różnią się one zastosowaną technologią, materiałami, a także obszarem, który może być naprawiony z wykorzystaniem danej metody.

Na czym polega wulkanizacja na gorąco?

Wulkanizację na gorąco stosuje się wtedy, kiedy doszło do poważniejszego uszkodzenia opony. Tę metodę można stosować zarówno w przypadku uszkodzenia frontu opony, jak i przy uszkodzeniu jej ścian bocznych. Wulkanizacja na gorąco umożliwia pokrycie miejsca pęknięcia, co przekłada się na dużą wytrzymałość naprawionego miejsca. Nie jest to metoda, która może być zrealizowana w każdym zakładzie wulkanizacyjnym – tu potrzebne jest większe zaawansowanie techniczne serwisu. Wulkanizacja na gorąco to odtworzenie fragmentu opony. Warto pamiętać o tym, by oponę po wykonaniu naprawy na gorąco, zamontować na felgę nie wcześniej niż po upływie dwudziestu czterech godzin.

Kiedy stosuje się wulkanizację na zimno?

Wulkanizacja na zimno dostępna jest właściwie we wszystkich serwisach oponiarskich. Serwis oponiarski Auto-Szef, oprócz wulkanizacji opon na gorąco oferuje także i tę usługę. Wulkanizacja na zimno polega na umieszczeniu w miejscu uszkodzenia wypełnienia chemicznego, które je uszczelnia. O tym, czy tę metodę można zastosować, decyduje rozmiar uszkodzenia – jest ona skuteczna przy niewielkich uszkodzeniach. Najczęściej jest używana przy punktowym uszkodzeniu frontowej części opony. Warto podkreślić, że jest ona tania i pozwala na ekspresowe naprawienie uszkodzenia, a jej efekty utrzymują się przez kilkanaście miesięcy. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz