Artykuł sponsorowany

Wszystko, co musisz wiedzieć o renowacji samochodów zabytkowych

Wszystko, co musisz wiedzieć o renowacji samochodów zabytkowych

Zabytkowy samochód to nie lada gratka dla miłośników starych aut oraz pomysł na dochodowy biznes. Odrestaurowany pojazd z powodzeniem można wypożyczać parom młodym, które w dniu ślubu chcą podróżować kultowym samochodem z żółtymi tablicami. Jak wygląda proces renowacji aut oraz jakie formalności musi spełnić pojazd, żeby został zarejestrowany jako zabytkowy? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule!

Warto łączyć pasję z możliwością zarabiania. Zakup zabytkowego samochodu to inwestycja, która z pewnością się zwróci. Wraz z upływem czasu wartość takiego pojazdu zdecydowanie rośnie. Należy jednak pamiętać, że zanim kultowe auto wyjedzie na ulice, musi zostać starannie odrestaurowane i zarejestrowane.

Renowacja samochodów zabytkowych

Jeżeli chcesz, żeby Twój samochód robił wrażenie na przechodniach i wyglądał nieskazitelnie, jego odnowienie oddaj w wyspecjalizowane ręce mechanika, który do swojej pracy podchodzi z pasją. Prace konserwatorskie są wymagające i uczą cierpliwości. W starym samochodzie wszystko może zaskoczyć i popsuć się w najmniej oczekiwanym momencie. Dlatego tak istotne jest zdiagnozowanie najsłabszych punktów auta. Najczęściej mechanicy są zmuszeni rozebrać pojazd do szkieletu i złożyć go na nowo. Należy uważać na wszystkie części, ponieważ po uszkodzeniu lub zgubieniu jakiegoś elementu może okazać się, że jego odkupienie jest niemożliwe. Warto podczas całego procesu robić zdjęcia, dzięki którym ponowny montaż jest znacznie łatwiejszy. Renowacja samochodów to zajęcie dla profesjonalistów z bogatym doświadczeniem. Dlatego tak ważny jest wybór zaufanych mechaników, którzy mają wiedzę na temat zabytkowych aut, np. Kris-Car z Łodzi.

Jak zarejestrować „klasyka”?

Pojazd zabytkowy powinien spełniać pewne kryteria. Przede wszystkim musi mieć minimum 25 lat, a od zakończenia produkcji danego modelu powinno upłynąć 15 lat. Od tej reguły są jednak pewne odstępstwa – można zarejestrować młodszy samochód, jednak należy wykazać jego walory historyczne, np. fakt, iż poruszała się nim jakaś ważna osobistość lub że auto ma jakieś nietypowe rozwiązania konstrukcyjne. Kolejnym warunkiem, który musi zostać spełniony przez pojazd ubiegający się o żółte tablice, jest jego budowa – „klasyk” powinien w 75% składać się z oryginalnych części.

Renowacja samochodów zabytkowych wymaga dużej wiedzy, odpowiedniego podejścia oraz doświadczenia. Jednak starannie odrestaurowany pojazd to prawdziwa gratka dla miłośników starych aut oraz doskonały pomysł na dochodowy biznes.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz