Materiał Partnera

Wskazania do regeneracji i wymiany zacisków hamulcowych

Wskazania do regeneracji i wymiany zacisków hamulcowych

Niezwykle ważną rolę dla bezpieczeństwa kierowców i pasażerów podczas jazdy samochodem odgrywają hamulce. Układ hamulcowy jest złożony z wielu elementów, do których zaliczamy między innymi zaciski hamulcowe. Ich sprawność ma istotny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie całego układu. Zaciski hamulcowe to części, które stale są narażone na pracę w trudnych warunkach. Zużywają się szybko i należy je wymienić lub zregenerować. Jakie są tego wskazania? 

Wskazania i przebieg regeneracji zacisków hamulcowych

Zacisk hamulcowy w znacznej większości modelów samochodów posiada dwie uszczelki. Jedna z nich odpowiedzialna jest za zapobieganie wypływaniu płynu hamulcowego w trakcie pracy tłoczka danego zacisku. Druga zaś, nie pozwala na dopuszczenie różnego rodzaju zabrudzeń do jego mechanizmu. Niestety obie uszczelki bardzo często ulegają zniszczeniu, co wpływa na stan całego zacisku hamulcowego. Uszczelki jednak nie są drogimi częściami, dlatego mając pewność, że to one są przyczyną problemów z układem hamowania - wystarczy je wymienić na nowe. Często z uszkodzonych uszczelek wydobywa się charakterystyczny zapach, co jest sygnałem na to, iż one są przyczyną problemów z hamowaniem pojazdem. Najczęściej firmy zajmujące się regeneracją zacisków hamulcowych podejmują się następujących czynności: maszynowego odnawiania korpusu zacisku, jego czyszczenia i ocynkowania oraz wymiany na nowe: tloku, elementów gumowych, odpowietrzników i części odpowiadających za hamulec ręczny. Takie postępowanie umożliwia w większości przypadków uzyskanie całkowitej sprawności zacisku. 

Wskazania do wymiany zacisku hamulcowego

Regeneracja zacisku hamulcowego będzie wystarczająca dla sprawnego funcjonowania całego układu hamulcowego, tylko wtedy, gdy wszelkie nieprawidłowości w jego stanie zauważymy stosunkowo wcześnie. Często przyczyną konieczności wymiany zacisków na nowe są pękające gumowe osłony prowadnic, które ulegają korozji. Jeśli nie zareagujemy wcześnie, może doprowadzić to do głębokiego posunięcia korozji, która powoduje zakleszczenie prowadnicy w jarzmie zacisku. W takiej sytuacji należy bezwzględnie wymienić zacisk hamulcowy na nowy. Możemy również zakupić zacisk już wcześniej używany, ale tylko wtedy, gdy jesteśmy na sto procent pewni, że funkcjonuje on prawidłowo.

Jeżeli zauważymy jakikolwiek problem z prawidłowym działaniem układu hamulcowego, najlepiej udać się po pomoc do specjalistów. Firma Turbo Brothers zajmuje się między innymi profesjonalną regeneracją i wymianą zacisków hamulcowych, gwarantując swoim klientom sprawne działanie całego systemu hamowania, co ma istotny wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem.

Opracowanie:
Radom, Gdyńska 29
tel. 668 350 752
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz