Artykuł sponsorowany

Właściwa ekspozycja towaru przełoży się na zwiększenie sprzedaży

Właściwa ekspozycja towaru przełoży się na zwiększenie sprzedaży

Badania nad marketingiem wykazują, że ponad 70% decyzji dotyczących wyboru danego produktu dokonywana jest w punktach sprzedaży, gdzie klient bezpośrednio spotyka się z marką. Zatem właściwa ekspozycja towarów będzie miała znaczący wpływ na wyniki sprzedaży, ponieważ umożliwia zwiększenie zainteresowania danym produktem. Dziedzina zajmująca się profesjonalnym eksponowaniem towarów w celu zwiększenia ich sprzedaży to visual merchandising.

Visual merchandising ma wpływ na zwiększenie sprzedaży

Visual merchandising to szeroka wiedza na temat sposobów ekspozycji towarów. Znajomość zasad merchandisingu pomaga wpływać na decyzje podejmowane przez klientów. Sposób rozmieszczenia towarów na półkach, a także odpowiednie zaprojektowanie sklepu mogą w znaczący sposób zwiększyć sprzedaż. Zasady merchandisingu są regularnie zmieniane i aktualizowane, ponieważ badacze na bieżąco przeprowadzają rozmowy z klientami, aby dokładnie znać ich potrzeby i oczekiwania oraz mechanizmy podejmowania decyzji.

Profesjonalne projekty i aranżacje sklepów wykonuje firma Gondola z woj. warmińsko-mazurskiego. Zapewnia również pełne wyposażenie do sklepów, takie jak różnego rodzaju regały, szafki, lady, koszyki i wózki, boksy kasowe czy listwy cenowe lub wagi i krajalnice.

Meble sklepowe mają kluczowe znaczenie

Właściwe rozmieszczenie towaru to nie wszystko. Kluczowy jest również sposób ich prezentowania, a w tym celu musimy zaopatrzyć się w odpowiednie meble sklepowe. Niezbędne będą regały. W zależności od rodzaju sprzedawanego towaru musimy zakupić regały metalowe, drewniane lub chłodnicze. Istnieje również szeroki wybór regałów przystosowanych do prezentacji pieczywa czy alkoholi. Jeśli prowadzimy działalność w branży odzieżowej, niezbędne będą również stojaki i kosze na ubrania. Powinniśmy zwrócić uwagę, czy kupowane przez nas meble sklepowe posiadają wbudowane oświetlenie, które pomoże wyeksponować towar. Meble muszą zapewniać klientom wygodny dostęp do towarów znajdujących się na każdej wysokości.

Rozmieszczanie produktów – tych błędów unikaj

Istnieje kilka podstawowych błędów, których należy bezwzględnie unikać, rozmieszczając produkty w sklepie. Przede wszystkim musimy pamiętać, że wszystkie towary muszą być dobrze oznaczone i mieć widoczną cenę. Warto jest zaopatrzyć się w specjalne listwy cenowe, które umożliwią wyeksponowanie nazw i cen produktów. Wszystkie towary powinny być również ułożone tematycznie, aby klientowi łatwiej było znaleźć produkt, którego potrzebuje. Bardzo ważna jest również sama estetyka. Należy wystrzegać się wykładania na półki produktów w uszkodzonych lub zabrudzonych opakowaniach, bo to odstraszy i zniechęci klientów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz