Artykuł sponsorowany

W jaki sposób zapobiegać awariom pompy wtryskowej w silnikach Diesla?

W jaki sposób zapobiegać awariom pompy wtryskowej w silnikach Diesla?
Wydajność pompy wtryskowej paliwa jest ściśle związana z wydajnością silnika. Jeśli kierowca do samochodu z silnikiem Diesla tankuje słabej jakości paliwo, to auto się popsuje. Należy pamiętać, że problemy z wtryskiem paliwa są najtrudniejszymi do rozwiązania. Jeżeli pojawiają się objawy świadczące o takich usterkach, trzeb jak najszybciej zgłosić się do mechanika, który fachowo je usunie.

Czym jest pompa wtryskowa?

Pompa wtryskowa paliwa do silników wysokoprężnych pompuje olej napędowy do wewnętrznej komory spalania silnika auta. Jest sercem silnika utrzymującym rytm, aby zapewnić jego wydajną pracę przez wiele lat. Paliwo do wtryskiwaczy Diesla powinno być dobrej jakości, ponieważ utrzymuje silnik w ruchu. Odbywa się to przez sprężanie paliwa pod wysokim ciśnieniem, następnie podniesieniem go do tłoka i przekazywaniem do wtryskiwaczy. Pompa wtryskowa reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Gdy jego ilość jest dostosowywana do prędkości obrotowej silnika, a rozrząd pozostaje taki sam, rozpraszanie paliwa ulegnie zmianie. Przyspieszenie jest regulowane, gdy moc silnika jest wprost proporcjonalna do wtryskiwanej ilości paliwa. Pompa służy także do regulacji czasu wtrysku. Zarządza momentem, w którym paliwo jest wtryskiwane, zapalane i spalane. Służy również do atomizacji paliwa w celu poprawy zapłonu, co zwykle skutkuje pełnym spalaniem.

Przyczyny awarii pompy wtryskowej

Głównymi przyczynami awarii pompy wtryskowej są słabej jakości paliwo i mechaniczne usterki w obudowie wtryskiwacza paliwa. To powoduje kolejne problemy, z którymi może poradzić sobie tylko mechanik, na przykład w firmie Diesel Serwis w miejscowości Bestwina w województwie śląskim. Najczęściej spotykaną wadą pompy wytryskowej w silniku Diesla jest zanieczyszczone paliwo. Objawia się to nierówną pracą silnika podczas próby przyspieszenia. Może to oznaczać, że zatkana jest pompa i końcówka rozpylacza, czyli obszar, w którym paliwo wypływa z wtryskiwacza do komory spalania. Kolejną przyczyną awarii pompy wytryskowej jest jazda na niskim poziomie paliwa. Kierowca powinien starać się, aby przez cały czas jedna trzecia zbiornika była pełna, ponieważ paliwo zapewnia smarowanie pomp wtryskowych. Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość oleju napędowego, łożyska pompy paliwa są odpowiednio nasmarowane, a do pustego zbiornika dostaje się powietrze, które szybko zużywa łożyska.

Usterki powodują także osady, które mogą powodować zablokowanie się rozpryskiwanie paliwa. Mechanik do usunięcia ich użyje specjalnych detergentów. Zużycie pompy wytryskowej to kolejna przyczyna awarii. Jest to związane ze słabą jakością paliwa i brakiem odpowiedniej smarowności oleju napędowego. Aby zapobiegać tego typu uszkodzeniom, wystarczy używać dobrych płynów samochodowych. Inną główną przyczyną przedwczesnej awarii pompy wtryskiwacza paliwa jest ścieranie. Wszystkie paliwa, w tym najwyższej jakości olej napędowy, zawierają niewielkie ilości zanieczyszczeń. Mogą to być mikroskopijne cząsteczki, które zatykają filtry paliwa. Jeśli olej napędowy je zawiera, z czasem mogą one ścierać wtryskiwacze podczas przechodzenia przez nie przy standardowej pracy silnika. W skrajnych przypadkach ścieranie może znacząco zmienić sposób rozpylania paliwa, powodując zmniejszenie osiągów silnika, wysokie koszty konserwacji z powodu silnego ścierania, a nawet wydłużenie przestojów silnika.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz