Artykuł sponsorowany

Volvo w praktyce. Jak korzystać z samochodu, by nie utracić gwarancji?

Volvo w praktyce. Jak korzystać z samochodu, by nie utracić gwarancji?

Zakup samochodu w autoryzowanym punkcie producenta wiąże się z różnymi zaletami, np. pewnością co do stanu technicznego pojazdu. Niewątpliwym atutem jest też możliwość skorzystania z pełnej gwarancji. Nie jest jednak tak, że przysługuje ona bezwarunkowo – trzeba odpowiednio dbać o samochód: wykonywać przeglądy zgodnie z zaleceniami i używać oryginalnych części zamiennych. Dowiedz się więcej na ten temat.

 Co robić, by nie stracić gwarancji z ASO?

Samochód zakupiony w salonie lub autoryzowanym punkcie sprzedaży jest poddawany regularnym kontrolom. Ma to swoje oczywiste zalety: auto jest sprawdzane przez specjalistów i w przypadku problemów serwisowane. Jednak są sytuacje, kiedy działania właściciela mogą doprowadzić do utraty gwarancji. Dzieje się tak wtedy, gdy podczas naprawy w autoryzowanym serwisie okaże się, że samochód był np.:

  • odnawiany po pożarach czy gradobiciach,

  • użytkowany w sposób ekstremalny (np. podczas wyścigów),

  • poddany daleko posuniętym modyfikacjom zawieszenia czy instalacji elektrycznej lub elektroniki silnika.

 Gdzie serwisować samochód, aby zachować gwarancję?

Popularnymi miejscami, w których można naprawić pojazd, są lokalne warsztaty samochodowe. Kierowcy wybierają je, mając nadzieję na niższą cenę naprawy niż w autoryzowanej stacji obsługi. Jednak w rzeczywistości ostateczny koszt wykonania usługi w takich punktach wcale nie musi być korzystniejszy niż stawki oferowane przez ASO. Oprócz tego trzeba mieć świadomość, że aby zachować gwarancję, należy serwisować auto zgodnie z aktualnymi zaleceniami i procedurami fabrycznymi. Jak mówi specjalista z Volvo Car Wrocław-Bielany, mechanicy w nieautoryzowanych punktach nie zawsze mają szczegółową wiedzę o tym, jak należy postępować w przypadku awarii pojazdów konkretnej marki. Dlatego najbezpieczniejsze jest oddawanie samochodu do ASO, i to nie tylko w okresie gwarancyjnym. Dzięki temu właściciel pojazdu zyskuje pewność, że naprawy zostaną wykonane prawidłowo. Warto pamiętać, że od tego, czy w odpowiedni sposób zostały wykonane prace naprawcze, nierzadko zależy również bezpieczeństwo za kierownicą.

Nie można również zapomnieć o tym, że warunkiem zachowania gwarancji jest używanie oryginalnych części zamiennych. W warsztatach nieautoryzowanych częstą praktyką jest stosowanie ich tańszych zamienników. Praktyka ta nie dotyczy jednak punktów producenta – w nich komponenty są dobierane z dbałością o najwyższą jakość i zgodność z parametrami oraz modelem samochodu.

Właśnie dlatego, jeśli jesteś właścicielem pojazdu znanej szwedzkiej marki, autoryzowany serwis Volvo jest miejscem, gdzie powinno się regularnie kontrolować i naprawiać auto. Tu można skorzystać z pomocy specjalistów pilnujących procedur i standardów, dzięki czemu kierowca nie ma żadnych powodów do obaw o utratę gwarancji.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz