Artykuł sponsorowany

Uszczelka pod głowicą? Planex postawi każde auto na cztery koła!

Uszczelka pod głowicą? Planex postawi każde auto na cztery koła!

Wizja uszkodzenia uszczelki pod głowicą spędza sen z powiek każdemu kierowcy. I nie ma się czemu dziwić – jej naprawa jest kosztowna i skomplikowana. Niemniej jednak, kiedy usłyszymy taką diagnozę z ust mechanika, nie warto załamywać rąk. Warto natomiast poszukać fachowca, który specjalizuje się w naprawie głowic silnikowych. Tym właśnie trudni się firma Planex z Czarnożył.

Jakie zadanie pełni uszczelka pod głowicą?

Uszczelka pod głowicą zlokalizowana jest między kadłubek lub bokiem silnika a głowicą. Jej podstawowym zadaniem jest odseparowanie od siebie dwóch cieczy, które opływają silnik specjalnymi kanalikami. Mowa tu o oleju silnikowym i płynie chłodniczym. Olej nie ma prawa przedostać się do układu chłodzenia, a płyn chłodniczy – do oleju, czyli w konsekwencji do jednostki napędowej. Uszczelka pod głowicą składa się z kilku warstw różnorodnych materiałów (kompozyty, stal, inne metale), co zapewnia jej dużą wytrzymałość w trudnym środowisku pracy. Element ten musi wykazywać zwiększoną odporność na niską i wysoką temperaturę oraz ciśnienie.

Jakie są przyczyny uszkodzenia uszczelki pod głowicą?

Jak informuje właściciel warsztatu Planex – dobrze zaprojektowana i starannie wykonana uszczelka pod głowicą nie powinna sprawiać właścicielowi auta żadnych problemów. Niestety wraz z masową produkcją części samochodowych coraz częściej zdarzają się wśród nich takie, które mają wady fabryczne. Do uszkodzenia uszczelki pod głowicą może również przyczynić się nieprawidłowa eksploatacja pojazdu. Najłatwiej do tego doprowadzić, przegrzewając silnik, co ma miejsce podczas ostrej jazdy lub stosowania niewłaściwego płynu chłodniczego. Większe prawdopodobieństwo zepsucia się uszczelki pod głowicą odnotowano w autach na gaz. Wynika to z tego, że panuje w nich wyższa temperatura niż w pojazdach zasilanych benzyną.

Co może świadczyć o awarii usterki pod głowicą?

Pierwsze objawy uszkodzenia usterki pod głowicą związane są z przedostawaniem się płynu chłodniczego do jednostki napędowej. Kierowcy mogą wówczas zaobserwować zauważalny spadek poziomu płynu chłodniczego oraz białe spaliny. Wśród pozostałych symptomów można wymienić:

  • powstawanie białego lub kremowego nalotu pod korkiem płynu chłodniczego,
  • przegrzewający się silnik,
  • problemy z uruchamianiem silnika,
  • „falujące” obroty na luzie.

Uszkodzenia uszczelki pod głowicą nie wolno ignorować, gdyż może ona doprowadzić do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej, a nawet jej całkowitego zniszczenia. Od razu po zauważeniu niepokojących objawów, powinniśmy zgłosić się do wykwalifikowanego fachowca. Firma Planex od lat zajmuje się naprawą „beznadziejnych przypadków” uszkodzenia głowic silnikowych. Z powodzeniem stawia na koła auta, które przez innych mechaników zostały spisane na straty. I to w konkurencyjnej cenie!

Opracowanie:
Czarnożyły 194
tel. 727 548 035
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz