Artykuł sponsorowany

Ustawa Loi Macron. Wybierz najlepsze biuro pośrednictwa transportowego we Francji

Ustawa Loi Macron. Wybierz najlepsze biuro pośrednictwa transportowego we Francji

Kryzys wewnętrzny w Unii Europejskiej, referendum w sprawie opuszczenia UE przez Wielką Brytanię, a także wybór na prezydenta Francji Emmanuela Macrona, spowodowały problemy w transporcie międzynarodowym. Bariery językowe i administracyjne ciężkie są do przeskoczenia dla polskich przedsiębiorców, dlatego muszą oni wynajmować biura przedstawicielskie, jako swoich reprezentantów na terenie między innymi Francji – takie są również wymagania nowego prawa.

Ustawa Loi Macron

Każda firma logistyczno-spedycyjna musi pamiętać, o wejściu w lipcu 2016 roku w życie ustawy Loi Macron. Ustawa ta będąca dekretem prezydenta Republiki Francuskiej, dotyczy delegowania pracowników w transporcie drogowym na terytorium Francji. Warto pamiętać, że ustalenia tego dokumentu nie wpływają tylko na transport tranzytowy, dotyczą jednak przewozu dwustronnego oraz kabotażu (jest to tymczasowy transport krajowy na terenie obcego państwa członkowskiego w UE – np. przewoźnik z polski dokonuje transportów krajowych na terenie Francji). Najważniejszym ustaleniem Loi Macron jest ustalenie płacy minimalnej, która musi zostać wypłacona kierowcom wykonującym transport na terenie Francji. Bardzo ważne są też odpowiednie zgłoszenia pracowników – dokumentacja musi zostać złożona również elektronicznie. Wykorzystywane również jest narzędzie kontrolne SIPSI, które ma przekazywać stronie francuskiej zgłoszenia i zaświadczenia o delegowaniu pracowników na terytorium Francji. Pozwala także na automatyczne przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentacji. Kolejny problem, który stawiany jest przed polskimi przewoźnikami to konieczność wyznaczenia przedstawiciela we Francji do kontaktu w sprawach kontrolnych – może nim być osoba fizyczna lub inna firma. Nie jest to takie łatwe, ponieważ niewiele firm oferuje tego typu działalność, a część z nich, wyczuwając duży zarobek, korzysta na niewiedzy firm z Polski. Wybierając przedstawiciela, firma powinna kierować się ilością partnerów danego reprezentanta. Biura przedstawicielstwa dla branży transportowej, takie jak TF-REPRESENTANT to gwarancja kompleksowej pomocy, uczciwości i partnerstwa, co potwierdza właśnie duża liczba partnerów.

Reprezentant na terenie Francji

Reprezentant musi posiadać siedzibę na terenie Francji i jest on potrzebny do kontaktu z instytucjami francuskimi. Wybierając przedstawiciela firmy transportowej, korzystaj z usług takich biur, które zajmą się obsługą Twojej firmy we wszystkich aspektach związanych z Loi Macron. Reprezentant powinien zajmować się następującymi sprawami: zgłoszeniem pracownika, co najmniej raz na pół roku; sporządzeniem umowy o pracę, a także szczegółową ewidencję czasu pracy oraz potwierdzenie wypłat wynagrodzenia (płaca minimalna wynosi 9,77 EUR). Bardzo ważny jest okres przedstawicielstwa – nie może on być krótszy niż czas oddelegowania pracownika i ustaje dopiero 18 miesięcy po zakończeniu jego pracy. Instytucje francuskie, zwłaszcza służby kontrole aktywnie działają w obszarze egzekwowania prawa. Przedstawiciel jest zobowiązany okazać stosowną dokumentację przy każdej kontroli. Istotną informacją jest to, że niezastosowanie się do ustawy może skutkować karą w wysokości od 2000 EUR – za brak zgłoszenia i niewypłacanie stawki minimalnej – do 500.000 EUR – za nieprawidłowości w zgłoszeniach i dokumentacji. Surowe kary powinny uświadomić każdego kierowcę i firmę transportową, o tym, że dobry przedstawiciel transportowy na terenie Francji to podstawa prowadzenia działalności w branży.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz