Artykuł sponsorowany

Ulotka reklamowa - jak powinna wyglądać, żeby być skutecznym narzędziem marketingowym?

Ulotka reklamowa - jak powinna wyglądać, żeby być skutecznym narzędziem marketingowym?

Ulotki często kojarzą się ze stojącym na ulicy kolporterem, który smętnie podaje je każdemu przechodniowi. Część osób bierze je i zaraz za rogiem wyrzuca do śmietnika. Warto zastanowić się, dlaczego tak jest i co zrobić, by nie przepalać budżetu reklamowego na bezsensowny produkt. W dalszej części artykułu omawiamy, na co zwrócić uwagę chcąc stworzyć skuteczne narzędzie marketingowe w formie ulotki.

Wygląd jest najważniejszy

Nie chodzi tu o życiowe frazesy, a kwestie reklamy, dlatego warto pamiętać, że kwestia wizualna ma tu najważniejsze znaczenie. Ulotka ma za zadanie przyciągać wzrok i zachęcać do działania. Dlatego, nawet jeśli będzie zawierała piękną poezję, ale nie będzie zachęcała wzrokiem, nie spełni nawet 10% swojej roli.

Projektując jej wygląd, warto wziąć pod uwagę identyfikację wizualną firmy, by całość od razu kojarzyła się z twoją działalnością, zamiast ginąć w tłumie takich samych broszur. Świetnym zabiegiem będzie zdecydowanie się na dobrej jakości papier i nietypowy kształt, który jeszcze bardziej wyróżni reklamę na tle pozostałych. Druk tak wyjątkowych ulotek można zrealizować w drukarniach z własną introligatornią, jedną z nich jest Anex.

Zwięźle i na temat

Jeśli już przyciągniemy wzrok grafiką, zostaje przekazać potencjalnym klientom informacje na temat firmy lub usługi. Ulotki reklamowe zwykle są małego formatu, dlatego nie powinny zawierać dużo treści, a jedynie to, co jest niezbędne do przedstawienia. Dodatkowo warto wyrazić to poprzez krótkie i konkretne zdania i slogany.

Rozważ czy korzystniejsze nie będzie stworzenie ulotki informującej o jednej usłudze, czyli odpowiadającej na konkretny problem odbiorców niż wypisanie całej swojej oferty. Dzięki skupieniu się na precyzyjniejszym problemie i jednocześnie grupie docelowej łatwiej będzie stworzyć reklamę i warunki wokół niej, które sprawią, że spełni swoje zadanie w 100%.

Korzyść z ulotki reklamowej

Ulotki powinny zawierać tak zwane call to action, czyli wezwanie do działania. Może to być informacja o obniżonej cenie usługi po umówieniu się telefonicznym, która skłoni klienta do zapisania numeru i zadzwonienia do firmy. Dodatkowo zawierając na ulotce informacje o rabacie za jej okazaniem, można zwiększyć prawdopodobieństwo, że potencjalny odbiorca zachowa ją, zobaczy kolejny raz w domu i zdecyduje się na wybór tej usługi.

Sposobem na praktyczne wykorzystanie ulotki i „przedłużenie” jej życia będzie kreatywne działanie, które sprawi, że klient użyje jej ponownie. Może to być wykorzystanie jej drugiej strony, by wydrukować na niej plan lekcji lub kolorowankę, jeśli usługi firmy są związane z dziećmi. Dla firmy związanej z branżą beauty może to być instrukcja konturowania lub masażu twarzy. Dzięki temu nie tylko zyska ona drugie życie, ale zapadnie w pamięć klienta jako coś przydatnego co wpłynie na budowanie wizerunku marki w jego oczach.

Opracowanie:
Wrocław, Jerzmanowska 99
tel. 71 349 31 32
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz