Twoja strona internetowa – ile to kosztuje?

Twoja strona internetowa – ile to kosztuje?

Z budową strony internetowej jest podobnie, jak z budową domu – jeśli umiemy, można wykonać ją samodzielnie, jeśli zaś nie lub obawiamy się to zrobić – możemy do tego celu zatrudnić fachowców. Oba rozwiązania będą oczywiście różnić się pod względem wysokości zainwestowanej kwoty. Ale wykonanie to nie jedyny czynnik, który wpływa na końcową cenę własnej strony WWW. To jak to właściwie jest, ile to kosztuje?

Cena zależy od wykonawcy

Cena za budowę strony internetowej zależy m.in. od tego, kto ją wykona. Do dyspozycji mamy tu kilka rozwiązań: stronę zrobioną samodzielnie, np. przy pomocy szablonów dostępnych online, stronę wykonaną jednoosobowo przez freelancera lub stronę zbudowaną przez agencję interaktywną. To pierwsze rozwiązanie jest rozwiązaniem budżetowym i w praktyce (przynajmniej na początku) ograniczyć się może do opłaty za hosting i prawa do domeny (adresu). Koszt – nawet od złotówki miesięcznie, średnio około 300 złotych. Strony z kreatora z reguły są proste w konstrukcji i powtarzalne w wyglądzie, a o ich poprawność działania dba firma udostępniająca szablony. Nie zawsze daje możliwość przeniesienia praw do strony.

Strona przygotowana przez freelancera to strona WWW wykonana przez webdesignera pracującego na własny rachunek. Jako, że jest to w praktyce firma jednoosobowa, to ma też mniejsze koszty własne, przekładające się na cenę stworzonej witryny. Strona stworzona przez freelancera może być w pełni funkcjonalną, wysokiej jakości stroną WWW, jednak jej utrzymanie, optymalizacja i wypozycjonowanie będzie już w rękach właściciela. Oznacza to, poza zapłaceniem za pracę twórcy strony pojawiają się koszty dodatkowe, nieujęte w rozliczeniu. Do tego może pojawić się problem gwarancji za usługę i sposobu edytowania/obsługi witryny, co również może wpłynąć na koszty ukryte. Taka strona – w zależności od portfolio i umiejętności danego freelancera – może kosztować do kilkuset złotych lub powyżej tysiąca.

Wreszcie strona przygotowana przez agencję interaktywną. Tu otrzymujemy zwykle rozwiązanie kompleksowe i w pełni funkcjonalne. Budowa strony poprzedzona jest analizą potrzeb klienta i dobraniem do nich stosownych rozwiązań technologicznych. Strona nie będzie stroną z ogólnodostępnego szablonu, lecz o indywidualnych cechach, wyróżni się więc spośród innych. Do tego w pakiecie zwykle otrzymamy dodatkowe usługi – zarządzanie stroną, działania związane z optymalizacją wyszukiwania i pozycjonowaniem itp. Koszt będzie się różnić w zależności od funkcjonalności witryny, zastosowanych środków technicznych, realizacji indywidualnych pomysłów zleceniodawcy i kosztów obsługi posprzedażowej. Może opiewać na 2-3 tys. zł, nie ma jednak w praktyce górnej granicy!

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź, jak>>

 

Ceny stron internetowych a ich funkcjonalność

Na cenę za stronę firmową wpływa również jej sposób skonstruowania i funkcjonalność: im bardziej rozległa i zaawansowana witryna, tym więcej za nią zapłacimy. Dlaczego? Trzeba stworzyć stronę główną, poszczególne zakładki, podstrony produktowe itp., wypełnić je treścią i zdjęciami, dołożyć layout graficzny, zoptymalizować zawartość i zapewnić obsługę techniczną, wypozycjonować i zająć się obsługą posprzedażową. Niekiedy dochodzą do tego inne elementy, na przykład opłaty za każdorazowe edytowanie strony. Znajdziemy jednak na rynku firmy oferujące nieograniczoną ilość zmian i dostęp do panelu administracyjnego – CMS lub innego systemu zarządzania treścią w cenie usługi.

Dobrze zbudowana strona firmowa jest poza tym łatwa do zarządzania i przyjazna do rozbudowy, zgodna z przepisami dotyczącymi stron WWW i świadczenia usług w internecie, zawiera komunikaty na temat przetwarzania danych osobowych, jest zabezpieczona certyfikatem SSL, ma dołączone wtyczki do mediów społecznościowych, mechanizmy zabezpieczające ją przed atakami hakerskimi, próbami wykradzenia danych etc. Takie strony będą kosztowały oczywiście o wiele drożej, niż proste w konstrukcji produkty. Pod względem funkcjonalności ceny rozkładają się następująco:

  • strona internetowa w stylistyce one page – od 1300 zł – zbudowana na szablonie i z systemem zarządzania treścią, zawiera m.in. certyfikat SSL, ochronę firewall i wtyczki do Social Media, podstawowy poziom optymalizacji pod wyszukiwarki i podłączenie do mapy typu open source
  • strona o niewielkim poziomie rozbudowania, wykonana szablonem, z systemem zarządzania treścią, wtyczkami, certyfikatem bezpieczeństwa, zabezpieczeniem antywirusowym i antyhakerskim, optymalizacją i podłączeniem do mapy. Koszt wykonania od 2000 zł
  •  strona o średnim stopniu rozbudowania, stworzona szablonem, zawierająca wszystkie powyższe elementy, katalog produktów i wsparcie techniczne – od 4000 zł
  •  strona o dużym stopniu rozbudowania (więcej zakładek i bardziej rozbudowana funkcjonalnie), wykonana na bazie szablonu, o wszystkich wymienionych powyżej cechach, podłączona do Google Maps, z wsparciem dotyczącym RODO itp. – od 6000 zł

  • strona z indywidualnym projektem graficznym i wysokim stopniem rozbudowania w menu, dostosowana do potrzeb dużych przedsiębiorstw z przekrojową ofertą, z powyższymi elementami oraz szeregiem dodatków i udogodnień – od 10 000 zł.
Opracowanie:
Igor
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz