Artykuł sponsorowany

Transport drobnicowy – jak przebiega i jak się do niego przygotować?

Transport drobnicowy – jak przebiega i jak się do niego przygotować?

Jeżeli wysyłasz tylko kilka palet lub masz klientów rozproszonych po całej Polsce, najlepszą opcją transportu będzie przewóz drobnicowy. Ładunki drobnicowe obejmują towary w opakowaniach oraz bez opakowań, których niewielkie gabaryty sprawiają, że nie są w stanie załadować całej naczepy. Aby zminimalizować koszty procesu logistycznego, ciężarówki wypełniane są w punktach przeładunkowych i łączone w jeden transport.

Jak zaplanować przewóz drobnicy?

Biorąc pod uwagę wysoki stopień skomplikowania, transport drobnicowy wymaga znacznie większej dbałości o szczegóły niż FTL. Kwestią kluczową jest sprawne zarządzanie przestrzenią ładunkową i precyzyjne zdefiniowanie kolejności pakowania drobnicy, wagi, kształtu oraz sposobu zabezpieczania towaru. Wbrew pozorom organizacja nie ogranicza się do doładowywaniu i rozładowywaniu towaru u różnych klientów. Aby przewóz był w pełni opłacalny, konieczna jest jego optymalizacja. Logistycy z Rem Bud-Trans muszą zaplanować proces zbierania przesyłek od klientów, ustalić harmonogram zwożenia z magazynu lokalnego do centrali, a następnie zdefiniować sposób pakowania przesyłek. Ładunki drobnicowe mają różne kształty i są przewożone w różnorodnych opakowaniach, dlatego istnieje ryzyko uszkodzeń mechanicznych. Powierzając transport sprawdzonej firmie, możesz mieć pewność, że towary nie tylko dotrą na czas, ale i w niezmienionym stanie.

Dlaczego warto zlecać transport drobnicowy?

Pomimo że transport drobnicowy niesie za sobą pewne zagrożenia, nie sposób pominąć korzyści wynikających z tego modelu wysyłki towarów. Pierwszą z nich jest możliwość dopasowania wielkości dostaw do potrzeb konkretnego odbiorcy, a tym samym poczynienie dużych oszczędności na spedycji. Co więcej, przedsiębiorca nie ma potrzeby magazynowania dużych zapasów, ponieważ transport jest zlecany na bieżąco. Takie działanie nie tylko obniża koszty logistyki wewnętrznej, ale daje możliwość jednostkowania towaru i pozwala utrzymać stały kontakt z klientem.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz