Materiał Partnera

Tajniki fotografii produktowej

Tajniki fotografii produktowej

Fotografia produktowa to ciągle rozwijająca się dziedzina przysługująca się przede wszystkim rosnącemu rynkowi handlu internetowego, ale także właścicielom sieci sklepów. Zdjęcia produktów służą nie tylko do zaprezentowania oferty, ale też do stworzenia materiałów promocyjnych dla kampanii marketingowych. Stworzenie dobrej fotografii produktowej to niełatwe zadanie. Na idealny efekt składa się bowiem kilka istotnych czynników – plan, sesja i postprodukcja.

Czym jest fotografia produktowa?

Fotografowanie martwej natury od zawsze było odrębną dziedziną, z której wielu wybitnych artystów zrobiło prawdziwą sztukę. Fotografia produktowa to również zasadniczo fotografia martwej natury, jednak przyświecają jej nie cele artystyczne, a biznesowe. Nie oznacza to oczywiście, że nie można zastosować prawideł fotografii martwej natury w fotografii produktowej – wręcz przeciwnie. Ogromną rolę będzie oczywiście odgrywało światło oraz użyty sprzęt. Wybierając fotografa, który zrobi dla nas zdjęcia produktowe – takiego jak firma Emerfoto.pl – najlepiej spojrzeć na jego portfolio oraz zasięgnąć informacji na temat sprzętu, jaki wykorzystuje. Nie musimy mieć w tym względzie doświadczenia – najważniejsze jest, by fotografie, które wyszły spod danej ręki, pasowały do naszego zamysłu biznesowego. Oznacza to, że wybrany fachowiec doskonale orientuje się w estetyce, na jakiej nam zależy. Nie obawiajmy się jednak pozostawiać mu wolnej ręki – upieranie się na jeden, konkretny efekt może nie zdać egzaminu.

Fotografia produktowa a kwestia scenerii

Choć wydawać by się mogło, że sceneria w fotografii produktowej nie ma tak dużego znaczenia, w praktyce mamy tutaj ogromne pole do popisu. Możemy zlecić zrobienie zdjęcia produktu w jego naturalnym środowisku, co jest niejako bezpieczną, mało innowacyjną opcją – co nie oznacza oczywiście, że gorszą. Możemy jednak przedyskutować z fotografem także zupełnie inne, bardziej ekstrawaganckie podejście do scenerii. Decydując się na eksperymentowanie z fotografią produktową możemy podkreślić nowoczesność, otwartość i odwagę swojej marki, co z pewnością przemawiać będzie do osób ceniących sobie te wartości. Musimy bowiem pamiętać, że to, w jaki sposób sfotografowany zostanie nasz produkt, rzutuje na jego odbiór w różnych grupach. Oczywiście istnieje także fotografia produktowa zupełnie neutralna – np. na białym tle – co przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy prowadzimy sklep internetowy albo kompilujemy gazetkę produktową z przeglądem cen i promocji.

Opracowanie:
Zebrzydowice, ks. Antoniego Janusza 4
tel. 506 279 363
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz