Materiał Partnera

Specyfika handlu artykułami biurowymi w sklepach stacjonarnych

Specyfika handlu artykułami biurowymi w sklepach stacjonarnych

Pomimo nieustającej ekspansji sklepów internetowych w większości branż i przenoszeniu się ich z ulic miast do rzeczywistości wirtualnej, istnieją wciąż gałęzie handlu z sukcesem operujące w „fizycznych” lokalach dostępnych dla każdego. Jedną z takich branż jest handel artykułami biurowymi, gdzie przedsiębiorstwa istniejące czasem kilka dekad wyrobiły sobie renomę i sporą grupę klientów i wcale nie zamierzają rezygnować ze sprzedaży stacjonarnej. Poniżej kilka uwag, co jest tego przyczyną.

Klient, czyli czynnik ludzki

Zarówno mniejsze sklepy detaliczne, jak i hurtownie artykułów biurowych i papierniczych podjęły w sporej części migrację swoich ulicznych ośrodków handlu do e-handlu, otwierając internetowe platformy sprzedaży. Oszczędność na czynszu za lokal, wyposażeniu sklepu w infrastrukturę handlową, jak lady i regały, czy redukcja personelu sprawiły, że wielu decydujących się na ten krok przedsiębiorców uzyskało dostęp do nowych rynków zbytu przy jednoczesnym cięciu kosztów obsługi przedsiębiorstwa. Część firm jednak pozostała przy tradycyjnej, bezpośredniej formie sprzedaży, gdzie kupujący fizycznie spotyka sprzedającego w sklepie umiejscowionym pod dobrze znanym adresem. Jak zauważa wieloletni sprzedawca z rodzinnej, tarnowskiej firmy F.H.U. Drukomat, dla wielu kupujących bezpośredni kontakt z osobą po drugiej strony lady wciąż odgrywa istotną rolę, a możliwość poradzenia się specjalisty w sklepie na temat danego artykułu ma większe znaczenie niż internetowy system poleceń i „lajków”. Tacy ludzie stanowią trzon sklepów stacjonarnych i kiedy właściciele zdobędą ich zaufanie do swojego asortymentu i poziomu obsługi, pozyskają klientów na długie lata.

Asortyment, czyli to, co najlepsze

Pozostałe argumenty są bardziej pragmatycznej natury, aniżeli sentymentalnej. Jednym z nich jest z pewnością trafność doboru sprzedawanego towaru przez właścicieli sklepów, czy dotyczy to artykułów szkolnych, artykułów biurowych, czy tuszy do drukarek. Wieloletnia praktyka pozwala na dogłębną analizę rynku i poznanie preferencji klienteli oraz tendencji sezonowych rynku, co umożliwia dobór asortymentu który szybko znajdzie nabywców. Pozornie prosty zakup zeszytów, jest jednak powiązany nierozerwalnie z corocznie zmieniającą się modą wśród najmłodszych konsumentów kierujących się szatą graficzną okładek; modele tuszów do drukarek muszą być kompatybilne z coraz to nowszymi modelami drukarek; asortyment markowych długopisów i piór wiecznych zawsze znajduje chętnych pasjonatów chcących na własne oczy zobaczyć dany model i sprawdzić jak leży w ręce. Jak widać z tej krótkiej analizy zakupy artykułów szkolnych i biurowych w tradycyjnych sklepach „tuż za rogiem” mają wciąż wiele uroku i sporą rzeszę zwolenników.

Opracowanie:
Tarnów, Hodowlana 1b
tel. 14 630 03 41
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz