Artykuł sponsorowany

Specjalista z Auto Dan-Mot wyjaśnia, jak działa kabina lakiernicza

Specjalista z Auto Dan-Mot wyjaśnia, jak działa kabina lakiernicza

Kabina lakiernicza to specjalne pomieszczenie skonstruowane z izolowanych paneli o określonej odporności ogniowej, wyposażone w wentylację nawiewową i własny system grzewczy. Jak wskazuje lakiernik z Auto Dan-Mot dobra komora lakierniczo-suszarnicza pozwala uzyskać najwyższą jakość lakierowania karoserii. Sprawdźmy, jak w praktyce wygląda działanie kabiny i co sprawia, że jest taka efektywna.

Kabina lakiernicza – izolacja i aspekty techniczne

Warunkiem sprawnego działania komory jest odpowiednie zaizolowanie ścian oraz dachu. Wykorzystanie sprawdzonych materiałów, takich jak styropian, wełna mineralna czy poliuretan, pozwala uzyskać odpowiednia temperaturę oraz sprzyja prawidłowej wentylacji.

Równie ważna jest wielkość krat podłogowych, w których znajdują się filtry typu paint stop. W naszej kabinie kraty usytuowane są pod kołami pojazdu, nie zakłócając przepływu powietrza. Przed przystąpieniem do procedury poświęcamy dużo czasu na precyzyjne ustawienie pojazdu w kabinie i niezbędne prace przygotowawcze.

– mówi pracownik Auto Dan-Mot.

Jak wygląda lakierowanie i suszenie pojazdu w kabinie lakierniczej?

Lakierowanie samochodu dzieli się na dwie fazy – lakierowanie oraz suszenie. Pierwszy etap prac w Auto Dan-Mot wymaga użycia sprawnego wentylatora nadmuchowego, który pobiera powietrze z zewnątrz i kieruje je na wymiennik ciepła, tak aby osiągnęło pożądaną temperaturę. Cała procedura odbywa się z wykorzystaniem ruchu pionowego z góry na dół. Przebieg kolejnego etapu zależy od typu instalacji – powietrze może uchodzić przez kraty i filtry do kanału wylotowego, lub zostać wyssane przez wentylator wyciągowy. Faza suszenia wymaga natomiast uzyskania temperatury rzędu 60-70 stopni Celsjusza. Pracownik Auto Dan-Mot  zaznacza, że istnieje kilka sposobów na osiągnięcie pożądanych efektów: ograniczenie przekroju czerpni lub zmianę kierunku obrotów wentylatora, mechaniczne ograniczenie przekroju kanału czerpni lub instalacja zintegrowanego systemu klap. 

Opracowanie:
Młynki 121
tel. 81 888 50 50
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz