Artykuł sponsorowany

Sekwencyjna instalacja gazowa

Sekwencyjna instalacja gazowa

Instalacje gazowe są masowo wdrażane w samochodach osobowych i dostawczych użytkowanych przez Polaków. Wiąże się to z opłacalnością wykorzystania LPG, w porównaniu z drożejącymi stale benzyną i ropą. Warto jednak wiedzieć, ze instalacje gazowe w autach dzielą się na kilka generacji. Dobierane są one m.in. pod model samochodu, jego rocznik i rodzaj silnika. Wśród nich, najbardziej wydajne, są jednak systemy sekwencyjne.

Z czego składa się układ instalacji gazowej sekwencyjnej?

Układ instalacji gazowej sekwencyjnej, jest jednym z najbardziej złożonych, spośród innych wersji technologii LPG. Obecnie, aby wdrożyć w samochodach tego typu system, należy zamontować takie podzespoły, jak reduktor/parkownik, nowoczesne wtryskiwacze, komputer gazowy, specjalny wlew paliwa, zbiornik walcowy lub toroidalny, filtr gazu, a także oczywiście odpowiednią sieć przewodów oraz elektrozaworów. Ważne są również innowacyjne przełączniki benzyna-gaz, które pozwalają na szybkie przejście z użytkowania systemu gazowego, na układ standardowego paliwa – benzyny, czy ropy napędowej.

Wyższe koszty instalacji, ale znacznie wyższe osiągi!

Przy instalowaniu systemu gazowego, warto wiedzieć, że stawiając na technologię sekwencyjną, wybieramy przede wszystkim wdrożenia najbezpieczniejsze, a także o najwyższych osiągach i poziomach oszczędności eksploatacyjnej. Istotne przy tym jest to, że pomimo wyższych cen wszystkich komponentów instalacji LPG sekwencyjnej, a także kosztów montażu, rozwiązanie to szybciej zwraca się, niż w przypadku inwestowania w systemy innych generacji. Przy pokonywaniu w każdym miesiącu znacznych odległości, kierowcy mogą gwarantować sobie oszczędności na poziomie kilkuset złotych. Koszty niższe, niż w przypadku benzyny mogą sięgnąć 50%, a obniżone w stosunku do starszych instalacji LPG, o kilkanaście procent (nawet do 25 wzwyż).

Instalacja IV i V generacji

Jeśli mowa o instalacji LPG sekwencyjnej, możemy mówić o generacji IV i V. W przypadku starszej wersji, są one przeznaczone do adaptacji na zasilanie gazowe samochodów wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, z katalizatorem i sondą lambda, a także w układy EOBD, gdzie cały proces polega na wielopunktowym zasilaniu gazem w fazie lotniej, poprzez elektronicznie sterowane zawory. W 100% sekwencyjne działanie, jest zaś charakterystyczne dla generacji V, gdzie wtrysk gazu następuje w fazie ciekłej! Rozwinięciem tejże technologii, jest obecnie także wersja VI instalacji LPG. Mowa o wdrożeniach dedykowanych dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które wykorzystują część wysokociśnieniową układu wtryskowego benzyny do wtryskiwania LPG w fazie ciekłej. Takie innowacje są jednak w stanie wdrażać w samochodach, tylko nowoczesne i dedykowane warsztaty, zatrudniające uznanych konstruktorów. Wysokim profesjonalizmem i kompleksowością, wyróżnia się zakład motoryzacyjny AUTO-GAZ z Wrocławia.  

Opracowanie:
Wrocław, Lutyńska 42
tel. 501 817 677
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Warto przeczytać