Artykuł sponsorowany

Rywalizacja między galeriami handlowymi – co sądzą o nich klienci?

Rywalizacja między galeriami handlowymi – co sądzą o nich klienci?

W każdym dużym mieście znajdują się galerie handlowe. W stolicach województw można spotkać się nawet z kilkoma tego typu centrami handlowo-usługowymi, które ze sobą ściśle rywalizują. Dzisiaj bowiem klienci wybierają te miejsca, w których czują się komfortowo, i w których mogą zrobić zarówno zakupy spożywcze, jak i oczywiście odzieżowe. Ważnymi wyznacznikami sukcesu jest zatem rozmiar galerii, liczba wchodzących w jej skład sklepów, a także dobre zaplecze gastronomiczne, czy usługowe.

Różnorodność sklepów to podstawa

Wiele zarządców galerii handlowych zapomina o tym, iż największą grupą konsumentów w ich placówkach są osoby po 30 roku życia. Popularne w całej Europie i Polsce sklepy modowe sieciowe, coraz mniej odpowiadają gustom tego rodzaju klientów – ich produkty bowiem idą w stronę młodzieżowego designu, który nie zawsze odpowiada dorosłym odbiorcom. To dlatego najlepsze galerie handlowe konstruowane są z bardzo różnorodnych marek, w tym tych mniej znanych, będących lokalnymi butikami. Ich sukces stoi zaś w niepowtarzalności produktów, konkurencyjnych cenach, a także znacznie wyższej jakości – odzież często jest produkcji krajowej, a nie jak w przypadku sieciówek zagranicznej w fabrykach, które nastawione są tylko i wyłącznie na masowość. Nie wolno jednak zapominać o innego rodzaju podmiotach działających na terenie dobrej galerii handlowej. Te najlepsze tworzone są przez sklepy z branży artykułów spożywczych, artykułów dziecięcych, aranżacji i wyposażenia wnętrz, akcesoriów i dodatków, rozrywki, wspominanej mody, obuwia oraz galanterii skórzanej, prasy, książek, multimediów, zdrowia i urody, usług specjalistycznych, czy też gastronomii. Szeroką ofertą handlową i usługową wyróżnia się między innymi brana, jako wzór galeria Manhattan zlokalizowana w Gorzowie Wielkopolskim. To ona pozwala mieszkańcom miasta wybrać się do takich sklepów jak Piotr i Paweł, Pepco, CCC, Banku PEKAO, T-Mobile, Triumph, Rossmann, Kolporter, czy też Moodo, Echo Fashion, Saldo i wiele innych.

Komfort ma ogromne znaczenie

Według danych ankietowych klientów centrów handlowych, coraz większa ich ilość woli wybierać galerie, które nie znajdują się w ścisłym centrum miasta. Dzięki temu jest bowiem łatwiej się do nich dostać, a także zaparkować samochód. Klienci dużą uwagę zwracają również na wystrój całego budynku, wybierając się stale do tych, w których czują się najlepiej. Architekci obiektów komercyjnych zgodnie twierdzą, iż galeria handlowa musi być zaprojektowana w taki sposób, aby była zarówno atrakcyjna i niepowtarzalna wizualnie, a także funkcjonalna – mowa między innymi o dużej ilości łazienek, czy też o powierzchni użytkowej obiektu. Rozkład sklepów powinien bowiem być zaplanowany w takich sposób, aby konsumenci unikali długiego przemieszczania się we wnętrzu budynku, jak w labiryncie. Ważna jest jednak przestrzeń tak, aby w godzinach szczytu działania galerii – godziny od 17 do 19 – nie powodowała ona problemów ze sprawnym poruszaniem się. Kolejnymi wyznacznikami komfortu dobrej i konkurencyjnej galerii handlowej jest to, czy oferuje ona odpowiednie punkty gastronomiczne, a także rozrywkowe – mowa o restauracjach, lodziarniach, kinach 3D, czy też centrach gier i zabaw dla najmłodszych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz