Artykuł sponsorowany

Rynek cukierniczy – po jakie słodkości najchętniej sięgają Polacy?

Rynek cukierniczy – po jakie słodkości najchętniej sięgają Polacy?

Czy wiesz, że co czwarty Polak nie wyobraża sobie dnia bez sięgnięcia po coś słodkiego? Przekąski, serwowane do kawy lub jako deser po obiedzie są bowiem nieodłącznym elementem przyjacielskich spotkań. Część konsumentów deklaruje również, że kupuje wafelki lub cukierki, by poprawić sobie humor i rozkoszować się słodkim smakiem produktów. Przeczytaj, jakie produkty cieszą się największą popularnością i dowiedz się, które marki zdobyły zaufanie klientów.

Czas na przerwę – kilka słów o batonikach i wafelkach

W ostatnim czasie, niezwykle popularnym trendem stało się kupowanie przekąsek z kategorii „on to go” – „na raz”. Oznacza to, że wybierane produkty są małe – ich funkcją jest bowiem chwilowe zaspokojenie głodu lub poprawa humoru, dzięki symbolicznej dawce słodkości. Warto zaznaczyć, że tego typu słodkości konsumowane są zazwyczaj podczas przerwy w szkole lub pracy, w trakcie podróży czy też jako dodatek do popołudniowej kawy. Jakie produkty wpisują się w tę kategorię? Przede wszystkim są to różnego rodzaju batoniki i wafelki. Flagowymi produktami - niezmiennie od lat - są wafelki Góralki. Są one bowiem, pożywne, lekkie i tanie. Warto zaznaczyć, że Polacy najczęściej wybierają mleczny i czekoladowy smak przekąsek. Potwierdzają to wyniki badań, dotyczących preferencji konsumentów. Jak się okazało – ponad 50% całkowitej sprzedaży słodyczy stanowią produkty z jej dodatkiem – np. z polewą czekoladową.

Po jakie produkty jeszcze sięgają konsumenci?

Polscy konsumenci często też zakupują słodkie produkty dla dzieci. Najczęściej są to:

  • lizaki,
  • słodkie galaretki,
  • uwielbiane przez najmłodszych żelki,
  • pianki w czekoladzie,
  • słodkie niespodzianki – np. jajka z niespodzianką czy też kalendarze adwentowe,
  • cukierki odświeżające oddech.

Oprócz tego, słodycze są nieodłącznym elementem tradycji świątecznych – zarówno wielkanocnych jak i bożonarodzeniowych. Wówczas stoły uginają się od czekoladowych zajączków, króliczków lub – w zimie – od mikołajków. Często słodkie figurki stanowią element prezentu dla najbliższych.

Marka produktu ma znaczenie

Wzrastająca świadomość społeczna na temat sposobu żywienia sprawia, że konsumenci starają się wybierać wysokiej jakości produkty – w szczególności, jeśli mają być one przeznaczone dla dzieci. Warto zaznaczyć, że wysokim poziomem zaufania klientów i partnerów biznesowych cieszy się przedsiębiorstwo I.D.C. POLONIA S.A. Oferuje ono bowiem produkty spełniające wszelkie normy, wymagania i standardy, wyznaczone przez Unię Europejską. Oznacza to więc, że wszelkiego rodzaju wyroby: wafelki, ciasteczka, cukierki czy lizaki, niezmiennie są wytwarzane z najlepszych surowców, w oparciu o tradycyjne receptury.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz