Artykuł sponsorowany

Rola druku wielkoformatowego w reklamie

Rola druku wielkoformatowego w reklamie

 Nie bez przyczyny mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Powszechnie kojarzymy ją ze spotami telewizyjnymi bądź animacjami na stronach internetowych, przeważnie jednak mamy z nią kontakt za pomocą drukowanych nośników wielkoformatowych.

Czym jest druk wielkoformatowy?

- Druk wielkoformatowy to – w najkrótszej definicji – wszelkiego rodzaju technologie drukarskie, umożliwiające produkcję materiałów poligraficznych na dużych arkuszach papieru, folii bądź tzw. materiału banerowego – mówi specjalista firmy Arfa. W tego typu zastosowaniach wykorzystuje się między innymi
  • Druk solwentowy – druki tego rodzaju pokrywa się laminatem, dzięki czemu są on wyjątkowo odporne na warunki atmosferyczne i trwałe. Zachowują swoje pierwotne kolory przez nawet kilka lat.
  • Druk atramentowy – oparty o wykorzystanie ekologicznych atramentów pigmentowych lub wodnych. Jest droższy od druku solwentowego, stosuje się go głównie do drukowania plakatów do ekspozycji wewnętrznej
  • Druk lateksowy – łączy w sobie zalety druku atramentowego i solwentowego.

Poza technologią istotną kwestią w druku materiałów wielkoformatowych jest wybór rodzaju nośnika grafiki - tych również wymienić możemy kilka, między innymi banery powlekane i laminowane, folia monomerowa i OWV, papier plakatowy, siatki mesh.

Zastosowanie druku wielkoformatowego

Jakie jest zastosowanie druku wielkoformatowego w reklamie? Cóż, ta forma promocji wybierana jest przez znaczną większość dużych i średnich przedsiębiorstw – również wiele małych firm decyduje się na informowanie o swojej działalności za pośrednictwem plakatów, banerów i innych dużych nośników. Dzieje się tak z kilku powodów. Pierwszym z nich są stosunkowo niskie koszty druku wielkoformatowego. Wykonanie reklamy na takim nośniku jest dużo tańsze i mniej czasochłonne, niż przygotowanie spotu telewizyjnego – nie ulega wątpliwości, że reklama drukowana jest bardziej dostępna i pozwala znacznie elastyczniej planować kampanię reklamową dla marki. Kolejną ważną kwestią, jest fakt, że reklama drukowana posiada spory zasięg, a więc jest w stanie dotrzeć do dużej ilości lokalnych odbiorców w stosunkowo krótkim czasie. Duży plakat zlokalizowany w widocznym, ruchliwym miejscu automatycznie przyciąga uwagę i informuje potencjalnych klientów o konkretnych usługach, aktualnych promocjach, czy po prostu obecności marki na rynku. W przeciwieństwie do spotu telewizyjnego widoczność takiej reklamy jest ciągła, a zatem reklama może w krótkim okresie czasu wielokrotnie zostać zauważona przez pojedynczą osobę.

 Zastanawiasz się który rodzaj druku wybrać?

Zastanów się przede wszystkim nad tym, gdzie chcesz umieścić reklamę oraz jak długo ma wisieć w danym miejscu. Gdy odpowiesz sobie na te pytania – o wiele łatwiej będzie Ci wybrać odpowiednią dla Twoich potrzeb formę druku wielkoformatowego.

Dlaczego reklama z wykorzystaniem druku wielkoformatowego jest skuteczna?

Ogromną rolę odgrywa właśnie format reklamy. Plakaty, które zajmują dużą przestrzeń reklamową mają zdecydowanie większe szanse dotrzeć do większego grona odbiorców, nie sposób wszakże ominąć wzrokiem czegoś, co jest tak duże.

Pomyśl przez chwilę nad tym, jak zachowujesz się Ty, jako odbiorca różnego rodzaju przekazów, w tym reklamowych.

Na jakie reklamy częściej zwracasz uwagę?

Prawdopodobnie na te duże. Spróbuj przypomnieć sobie jakąś reklamę (uściślijmy, że chodzi o plakat, a nie o reklamę puszczaną w telewizji). Plakat jakiej reklamy od razu przychodzi Ci na myśl? Przyznaj sam przed sobą: pomyślałeś o jednej z komercyjnych reklam topowych produktów, rozpoznawalnych marek, które do przedstawienia swojego produktu wykorzystują duże powierzchnie reklamowe?

Chcesz poznać inne zalety druku wielkoformatowego?

Druk wielkoformatowy UV jest odporny na warunki atmosferyczne oraz nie traci kolorów, co pozwala na długie użytkowanie plakatów wydrukowanych z wykorzystaniem tej techniki. Zaletą jest również efekt głębi kolorów – dzięki temu billboardy reklamowe i banery przyciągają wzrok przechodniów. Ponadto tego rodzaju nośniki reklamowe są łatwe w montażu i transporcie. Najważniejsza zaleta tego typu reklamy została wymieniona na początku – reklama ulokowana na dużej powierzchni przyciąga wzrok klientów. Jeśli jest dodatkowo inteligentna ale też zabawna, możesz liczyć na to, że dzięki niej w niedługim czasie zyskasz nowych klientów. Jeżeli nadal nie jesteś przekonany do tego typu reklamy, możesz wykonać następujący eksperyment: zamów nadruk na próbę. W ten sposób ponosząc tylko niewielki koszt będziesz mógł zdecydować, czy to odpowiednia forma reklamy dla Twojego produktu.

Gdzie zamówić druk wielkoformatowy?

Z uwagi na to, że wykorzystanie druku wielkoformatowego staje się coraz bardziej popularne, nie powinieneś mieć problemu z zamówieniem reklamy wykorzystującej ten rodzaj druku. Na początku dowiedz się jaką ofertę zaproponuje Ci drukarnia znajdująca się w Twoim mieście. Jeżeli propozycja ta nie przypadnie Ci do gustu, lub jeżeli drukarnia, w której byłeś nie wykorzystuje techniki drukowania wielkoformatowego, zawsze pozostaje zamówienie banerów w Internecie. W sieci z całą pewnością znajdziesz drukarnie specjalizujące się w wykonywaniu druku wielkoformatowego na rożnych materiałach. Warto tez zapoznać się z ofertą różnych drukarni i dopiero potem dokonać ostatecznego wyboru – dzięki temu możesz zyskać profesjonalną, wielkoformatową reklamę w najlepszej cenie.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz