Artykuł sponsorowany

Regeneracja wtryskiwaczy w silnikach wysokoprężnych

Regeneracja wtryskiwaczy w silnikach wysokoprężnych

Nowoczesne jednostki zasilane olejem napędowym pozwalają na uzyskanie niskiego spalania przy jednoczesnym zachowaniu dobrych parametrów pod kątem mocy silnika. W dużej mierze zależy to jednak od sprawności wtryskiwaczy. Są one obecnie kluczowym elementem silników diesla, a ich awaria i konieczność wymiany to duże obciążenie dla portfela kierowcy. Istnieje jednak rozwiązanie problemu w postaci regeneracji wtryskiwaczy.

Jakie są objawy uszkodzonych wtryskiwaczy?

Starsze układy paliwowe działały na zasadzie wtrysku mechanicznego. W nowszych konstrukcjach stosuje się pompowtryskiwacze i najpopularniejszy obecnie w jednostkach wysokoprężnych układ Common Rail. System ten zakłada bezpośrednie wtryskiwanie paliwa do cylindrów. Pozwala to na uzyskanie jeszcze lepszych parametrów pracy silnika – zwiększenie jego elastyczności i mocy przy jednoczesnym obniżeniu spalania. Problemy jednak pojawiają się w sytuacji, gdy wtryskiwacze w takim układzie przestaną działać prawidłowo.

Głównym objawem jest utrata optymalnych osiągów, a także nierówna praca silnika, a nawet niepokojące odgłosy z jednostki napędowej. Samochód z uszkodzonymi wtryskiwaczami dużo wolniej przyspiesza, w trakcie nabierania prędkości z wydechu wydobywa się dodatkowo charakterystyczny, czarny, biały bądź niebieski dym. Usterka układu oznacza też częstsze wizyty na stacjach benzynowych. Auto wymagające naprawy wtryskiwaczy pobiera bowiem znacznie więcej paliwa. Pojawia się również uciążliwy hałas przy włączonym silniku. Pracuje on głośniej, co związane jest z podawaniem złych dawek paliwa do cylindrów.

Naprawa wtryskiwaczy – regeneracja czy wymiana?

Wtryskiwacze można naprawić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest oczywiście wymiana uszkodzonych elementów na nowe. W takiej sytuacji należy jednak liczyć się z koniecznością poniesienia bardzo wysokich kosztów. Niewielkie części nowoczesnych układów wtryskowych są drogie – zakup kompletu do typowego silnika wysokoprężnego może oznaczać wydatek nawet rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Alternatywnym sposobem jest regeneracja wtryskiwaczy.

Przeprowadzić ją może warsztat Karmoc Mechanika pojazdowa. Specjaliści zajmą się ich demontażem, a następnie oczyszczą elementy z wykorzystaniem myjki ultradźwiękowej. Takie działanie można jednak wykonać tylko w przypadku wtryskiwaczy elektromagnetycznych. Modele piezoelektryczne podlegają wyłącznie wymianie na nowe. Jeśli w naszym aucie możliwa jest regeneracja, zdecydujmy się na nią, wybierając odpowiednio przystosowany do tego warsztat. W ten sposób uda nam się zaoszczędzić sporo pieniędzy, otrzymując jednocześnie wtryskiwacze wyróżniające się pierwotnymi parametrami, w których uszkodzone elementy zostały wymienione na nieużywane.
Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz