Artykuł sponsorowany

Regeneracja wtryskiwaczy w ofercie zakładu mechaniki pojazdowej DEKAR

Regeneracja wtryskiwaczy w ofercie zakładu mechaniki pojazdowej DEKAR

Producenci silników samochodowych nieustannie dążą do tego, by jednostka napędowa zużywała jak najmniej paliwa i generowała znikome ilości spalin. Uzyskiwanie coraz lepszych wyników w tych aspektach jest możliwe dzięki zastosowaniu elektronicznych układów sterowania pracą silnika. Mowa tu oczywiście o silnikach o zapłonie samoczynnym. Paliwo doprowadzają do nich wtryskiwacze, które pracują w trudnych warunkach, co z czasem obniża ich sprawność. Zakład mechaniki pojazdowej DEKAR specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy. Na czym polega ten proces?

Rodzaje wtryskiwaczy paliwowych

Wtryskiwacze paliwowe w silnikach diesla można podzielić na mechaniczne i elektrohydrauliczne. Wśród tych pierwszych wyróżniamy wtryskiwacze czopikowe dostarczające paliwo do komór wstępnych w silnikach ZS oraz wtryskiwacze jednosprężynkowe i dwusprężynkowe przeznaczone do wtrysku bezpośredniego. Od 1997 roku w silnikach o zapłonie samoczynnym stosuje się układy Common Rail, które wyposażone są we wtryskiwacze elektromagnetyczne i piezoelektryczne. Ich produkcją zajmują się takie firmy jak Bosch, Simens, Delphi i Denso. Jak informuje specjalista z zakładu mechaniki pojazdowej DEKAR - wtryskiwacze odpowiadają za rozpylanie i rozprowadzanie paliwa w komorze spalania. Ze względu na swoją lokalizację są narażone na bardzo duże obciążenia termiczne i wysokie wartości ciśnienia. To sprawia, że zużywają się w szybkim tempie. Od prawidłowej pracy wtryskiwaczy uzależniona jest całościowa praca silnika. Nawet najmniejsza usterka tego elementu może spowodować poważną awarię jednostki napędowej.

Jak wygląda proces regeneracji wtryskiwaczy paliwowych?

Nie wszystkie elektrohydrauliczne wtryski paliwowe da się naprawić. Za naprawialne uznawane są wtryskiwacze marki Bosch generacji 1.0, 2.0, 2.1, 2.2 oraz wtryskiwacze produkowane przez firmę Delphi. Proces regeneracji wtrysków składa się z kilku etapów. Na początku trzeba zdemontować wtryskiwacz paliwowy i dokładnie zbadać każdy budujący go element pod mikroskopem, aby sprawdzić, które części nadają się do wymiany. Następnie wszystkie elementy trafiają do myjki ultradźwiękowej, gdzie są dokładnie oczyszczane z zabrudzeń. Kolejnym etapem jest wymiana uszczelnień i uszkodzonych części. Na koniec wtryskiwacz należy złożyć i przetestować pod kątem sprawności. W niektórych przypadkach konieczna jest też regulacja dawek wtryskowych.

Dlaczego warto poddać wtryski regeneracji w warsztacie DEKAR?

Zakład mechaniki pojazdowej DEKAR może się pochwalić prawie 25-letnim doświadczeniem w branży. Jest doskonale wyposażony. Specjaliści mają do swojej dyspozycji nowoczesne sprzęty diagnostyczne i narzędzia, które usprawniają ich pracę i zwiększają jej precyzję. Załoga firmy składa się z wysoko wykwalifikowanych fachowców, którzy są pasjonatami swojego zawodu. Od lat z powodzeniem zajmują się regeneracją wtryskiwaczy marek Bosch i Delphi. Mają do tego niezbędną wiedzę i odpowiednie zaplecze techniczne. Ponadto oferują swoje usługi w konkurencyjnych cenach.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz