Artykuł sponsorowany

Regeneracja wtryskiwaczy

Regeneracja wtryskiwaczy

Regeneracja wtryskiwaczy to zazwyczaj jedyny sposób na przywrócenie im pełnej sprawności bez ponoszenia horrendalnych kosztów. W dzisiejszym artykule skupimy się na omówieniu problemów, jakie wiążą się z awarią wtryskiwaczy w silniku diesla. Opiszemy jakie objawy mogą świadczyć o ich ponadnormatywnym zużyciu. Ponadto przedstawimy dokładnie przebieg procesu ich regeneracji.

Jak sprawdzić wtryskiwacze?

Każda część zamontowana w samochodzie ma swoją określoną żywotność. W przypadku wtryskiwaczy przebieg na poziomie 150 – 200 tysięcy kilometrów jasno wskazuje na poważny stopień wyeksploatowania. Oczywiście nie oznacza to, że w efekcie samochód nagle stanie na poboczu i nie da się uruchomić. Trzeba wiedzieć, że wtryskiwacze posiadają zakres tolerancji odchyleń od optymalnych parametrów. W tych granicach komputer może korygować ich pracę poprzez zwiększenie lub zmniejszenie ciśnienia.

Niesprawność wtryskiwaczy może zdiagnozować mechanik pod odczytaniu odpowiedniego kodu błędu. Ale to nie wszystko. Aby potwierdzić diagnozę należy zbadać parametry wtryskiwaczy na specjalnym stole probierczym. Dlatego chcąc zweryfikować stan tych elementów warto udać się do profesjonalnego serwisu. Dobrym wyborem będzie firma Diesel-Expert, która specjalizuje się w diagnostyce i regeneracji wtryskiwaczy.

Objawy zużycia wtryskiwaczy

Na prawidłową pracę wtryskiwaczy duży wpływ ma jakość tankowanego oleju napędowego. Złej jakości paliwo oraz zabrudzenia, które dostają się do układu paliwowego mają największy wpływ na zmniejszenie ich żywotności. Wtryskiwacze są bardzo czułym elementem układu paliwowego. Już pierwsze symptomy mogą oznaczać, że ich poziom zużycia jest wysoki.

Klasyczne objawy zużycia wtryskiwaczy to:

  • problem z odpaleniem silnika – pojawia się przede wszystkim przy niskich temperaturach,
  • nierówna praca silnika na biegu jałowym – jest efektem nieprawidłowej korekty parametrów wtryskiwaczy,
  • ponadnormatywne zużycie paliwa,
  • spadek mocy oraz dymienie z rury wydechowej,
  • problemy z zaworem EGR oraz filtrem cząstek stałych.

Brak reakcji na stwierdzone objawy może doprowadzić do:

  • wypalenia tłoków,
  • zniszczenia filtra cząstek stałych,
  • zatarcia turbosprężarki,
  • zatarcia jednostki napędowej.

Regeneracja wtryskiwaczy

Regeneracja wtryskiwacza jest tańszą, ale bardzo dobrą, alternatywą dla wymiany części na nową. Co istotne naprawiona część nie będzie odbiegać parametrami od nowej. Regeneracja wtryskiwaczy musi odbywać się w niemalże sterylnych warunkach. Warsztat wykonujący regenerację musi być wyposażony w specjalistyczny sprzęt. Naprawa podzespołów odbywa się według ściśle określonej procedury. Bardzo dokładnie ustala się momenty dokręcenia elementów, a także ich kąty. Zakończeniem procesu regeneracji jest ponowna klasyfikacja wtryskiwaczy.

Decydując się na regenerację wtryskiwaczy należy wystrzegać się nieznanych warsztatów i serwisów. Poziom skomplikowania tego typu naprawy jest ogromny i wymaga wiedzy oraz doświadczenia. Błędy na tym etapie mogą skutkować zniszczeniem całej jednostki napędowej.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz