Artykuł sponsorowany

Regeneracja wahaczy. Podstawowe informacje

Regeneracja wahaczy. Podstawowe informacje

Regeneracja wahaczy to opłacalna alternatywa dla często kosztownej wymiany niesprawnych części zawieszenia. Specjaliści wykonują usługę na najwyższym możliwym poziomie, w trosce o bezpieczeństwo i jakość jazdy.

Przyczyny awarii wahaczy

Wahacze są istotnymi elementami zawieszenia samochodowego, łączącymi piastę koła z nadwoziem. Większość wahaczy składa się z jednej bądź dwóch tulei metalowo-gumowych (tzw. silentblocków) oraz jednego sworznia kulistego (zwanego gałką). Budowa wahaczy w poszczególnych samochodach może się od siebie różnić, jednak ogólne założenie konstrukcyjne pozostaje niezmienne. Między sworzniem a gniazdem znajduje się element z tworzywa sztucznego, zapewniający właściwą ruchomość sworznia, a równocześnie prowadzący do ,,kasowania” luzu. Taki układ jest odpowiednio zawalcowany, aby sworzeń nie wypadł.

Niestety, nic nie jest trwałe. Wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami tworzywo sztuczne w wahaczach wyciera się, prowadząc do wytworzenia luzu. Sworzeń zaczyna stukać o wahacz, upośledzając jego działanie. Źle funkcjonujące wahacze nie ,,przywiązują” elementów zawieszenia do podwozia i wpływają negatywnie na ruch kół, wskutek czego nadwozie, podwozie i zawieszenie źle współdziałają. Przekłada się to na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Proces regeneracji wahaczy

Idealnym rozwiązaniem problemu wyeksploatowanych wahaczy jest poddanie ich procesowi regeneracji. Regeneracja wahaczy jest dość prosta. Firmy świadczące tego typu usługę w sposób profesjonalny – za przykład może posłużyć nam firma Auto Układ spod Lublina – usuwają zawalcowane zabezpieczenia, oczyszczają powierzchnie współpracujące, dokonują wymiany wkładki z tworzywa sztucznego, a następnie składają całość i zabezpieczają przed wypadnięciem poprzez powtórne walcowanie.

Cena regeneracji jednego sworznia wynosi maksymalnie ok. 100 zł (nie wliczając demontażu i instalacji wahacza w samochodzie). Nie jest to wielki wydatek, zwłaszcza w porównaniu do kosztów, jakie musielibyśmy ponieść wymieniając część na nową. Zregenerowana część jest w pełni sprawna i stanowi idealny odpowiednik części nowej, niczym się od niej nie różniąc.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz