Artykuł sponsorowany

Regeneracja pompowtryskiwaczy w silnikach dieslowych

Regeneracja pompowtryskiwaczy w silnikach dieslowych

Obecnie na rynku motoryzacyjnym możemy spotkać się ze zjawiskiem, wysokiego zapotrzebowania na usługi regeneracji pompowtryskiwaczy. Jest to między innymi efekt częściowego wyeksploatowania aut z tymi komponentami, które kilka/kilkanaście lat temu były masowo sprzedawane. Obecnie wielu właścicieli pojazdów z silnikami dieslowymi, udaje się do profesjonalnych warsztatów, w celu dokonania odpowiednich działań, usprawniających pracę silnika.

Dlaczego regeneracja pompowtryskiwaczy jest ważna?

Pompowtryskiwacze stanowią konstrukcję, która jest połączeniem wtryskiwacza z sekcją tłoczącą pompy paliwowej. Jest to zatem eden z najbardziej eksploatowanych elementów, który wpływa na działanie całego silnika. Uszkodzony lub w pełni niesprawny pompowtryskiwacz to duże zagrożenie dla innych układów samochodu. Brak jego wymiany lub naprawy/regeneracji, może skutkować zaburzonym działaniem procesów fazy ssania, fazy skoku wstępnego, fazy wtrysku, czy też fazy skoku resztkowego, a co za tym idzie, istnieje w ten sposób realne zagrożenie dla konstrukcji silnika. Niestety często brak odpowiednich przeglądów, doprowadza do nieodwracalnych zmian w podzespołach różnych układów, dlatego poleca się kierowcom, aby odwiedzali wyspecjalizowane w serwisowaniu samochodów dieslowych warsztaty. Polecanym zakładem mechaniki i elektroniki pojazdów, jest m.in. Diesel Car Serwis, który zapewnia np. regeneracje pompowtryskiwaczy, standardowych wtryskiwaczy, turbosprężarek, czy też pomp wtryskowych. Z pełną ofertą możesz zapoznać się na nowoczesnej stronie tegoż warsztatu, bądź udając się do jego siedziby w Zamościu. Nie bagatelizuj problemu, i zadbaj o silnik dieslowy swojego auta!

Zobacz też: Czy opłaca się kupić samochód z silnikiem Diesla?

Na czym polega regeneracja pompowtryskiwaczy?

Regeneracja pompowtryskiwaczy to bardzo złożony proces. Najważniejsze w nim jest prawidłowe zdemontowanie całej konstrukcji, oczyszczenie jej specjalnymi środkami chemii motoryzacyjnej, a następnie rozłożenie na czynniki pierwsze. Procesy regeneracji, najczęściej są związane z wymianą zestawu końcówki wtrysku wraz z nakrętką oraz uszczelnień zewnętrznych, czy też z regulacją ciśnienia otwarcia końcówki wtrysku (rozpylacza). W przypadku poważniejszych uszkodzeń często wykonuje się różnego rodzaju obróbkę materiałową – metaloplastyczną – bądź należy wymienić większą ilość elementów pompowtryskiwacza. Po dokonanych procesach serwisowych pompowtryskiwaczy, ważne jest to, aby przeprowadzić odpowiednie testy, przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi. Mogą nimi być: precyzyjny cyfrowy miernik „zegarowy”, walizka z podkładkami regulacyjnymi, narzędzia kalibracyjno-pomiarowe, czy też urządzenia do sprawdzania szczelności pompowtryskiwacza.  

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz