Artykuł sponsorowany

Przyciemnianie szyb folią – poradnik prawidłowego montażu

Przyciemnianie szyb folią – poradnik prawidłowego montażu

O przyciemnieniu szyb folią myśli wielu kierowców ze względów praktycznych, wizualnych i bezpieczeństwa. S sezonie letnim jest to temat szczególnie na czasie. Zadanie to choć wymagające dokładności i pewnych umiejętności, można przeprowadzić samemu. Oczywiście zawsze lepiej, ze względu na długotrwały efekt powierzyć to profesjonalistom.

Podstawową sprawą na wstępie jest wybór właściwej folii przyciemniającej. Parametr stopnia jej przyciemnienia, choć istotny nie jest na pierwszym miejscu. Liczy się jakość tego produktu – folia musi przyklejać się trwało, być elastyczna i nie pozostawiać pustek powietrznych czy zmarszczek.

Dobra folia to folia odporna na promieniowanie UV

Dobrze, jeżeli jest termokurczliwa. Z biegiem czasu powinna też wykazać się trwałością kleju, odpornością na wysokie temperatury oraz promieniowanie UV, zawarte w słonecznym. Folia z upływem czasu nie może tracić barwy i intensywności. Elementy te są tak ważne, gdyż mogą zepsuć cały efekt wizualny, a o niego przecież chodzi. Nie inwestujemy swoich pieniędzy w sposób przypadkowy. Tylko korzystanie z usług profesjonalnych firmy zajmującej się montażem folii przyciemniającej da ci pewność, że użyte komponenty są wysokiej jakości. Warte uwagi firmy oklejające szyby folią przeciwsłoneczną, posiadają certyfikaty na stosowane okleiny okienne, poświadczane stosowną naklejką pod folię. Przykładem firmy markowej przodującej w tych rozwiązaniach jest firma KFS Przyciemnianie szyb i polerowanie lamp Michał Strzałkowski.

Montaż foli przeciwsłonecznej na szyby samochodowe

Usługa montażu foli przyciemniającej jest specyficzną usługą, wymagającą olbrzymiej wprawy, precyzji ruchu i rozeznania w kolejnych następujących po sobie czynnościach.

Ważne jest zadbanie o właściwe narzędzia, takie jak przynajmniej:

  • Folię odpowiedniej szerokości,
  • Nożyk do przycinania,
  • Liniał,
  • Atomizer z wodą, szampon,
  • Atomizer z rozpuszczalnikiem,
  • Szpachelka plastikowa i silikonowa,
  • Ręczniki papierowe,
  • Opalarka.

Miejsce montażu powinno być zadaszone, zaciemnione, z dostępem do stołu i co bardzo istotne wolne od kurzu. Trudne w sprzątaniu wylewki przed wprowadzeniem auta zwilżamy wodą. Najlepszym okresem, ze względu na temperaturę pomieszczenia, w którym montujemy folię na szyby, jest lato. Celem zapewnienia odpowiedniego komfortu prac w garażu powinno być ciepło (ma to wpływ na zachowanie się folii podczas montażu).

Szyby pojazdu czyścimy od środka wodą z detergentem (najlepiej z szamponem) i odtłuszczamy rozpuszczalnikiem w atomizerze. Osuszamy i oczyszczamy ręcznikami. Następnie następuje wstępny montaż folii na spryskanej wodą szybie. Staramy się jak najbardziej dopasować arkusz do linii szyby, wstępnie przycinamy go na stole. Nadmiar wody wyciskamy szpatułką, ruchami od środka na zewnątrz. Wszelkie wygięcia powoli formujemy z użyciem opalarki i rąk. Nadmiar wystającej folii przycinamy starannie, zostawiając około 2 mm naddatku. Dopiero wtedy można przystąpić do montażu właściwego, odklejając warstwę kleju i przyklejając folię na mokrą szybę.

Szpatułką wyciskamy nadmiar wody, rozgrzewamy ją do wysokiej temperatury opalarką. Po dokładnym przylgnięciu ścinamy ostatecznie wystający nadmiar. W tym momencie najlepiej jest pozostawić auto w garażu na okres doby.

Przez okres do 4 tygodni od montażu starajmy się parkować auta, z nieopuszczonymi szybami w nasłonecznionych miejscach celem ostatecznego ułożenia folii.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz