Materiał Partnera

Przewody i elementy złączne do centralnego smarowania

Przewody i elementy złączne do centralnego smarowania

Systemy centralnego smarowania używane są w różnych maszynach - o małej, średniej oraz dużej ilości punktów smarowania. W zależności od tego, o jakiej maszynie mowa, dostosowany jest do niej środek smarny o określonych właściwościach. Aby smarowanie działało należycie, konieczne jest zastosowanie odpowiednich przewodów oraz złączy.

Gdzie stosowane jest centralne smarowanie?

Jak mówi nam ekspert firmy Euroflex, różnego rodzaju układy centralnego smarowania wykorzystywane są między innymi przez maszyny obrabiające, pakujące, maszyny tekstylne, drukujące, w przemyśle spożywczym czy samochodowym. Jak działa taki układ centralnego smarowania?

Układ centralnego smarowania zasilany jest zwykle z pompy, która pozwala na tłoczenie przez układ środka smarującego. Ten środek dobierany jest do tego, z jaką maszyną mamy do czynienia, bo do smarowania używane mogą być zarówno bardzo lepkie oraz gęste, jak i mniej lepkie smary. Przy pomocy tłoczków, które umiejscowione są w dozownikach, jednorazowo do układu wprowadzana jest określona ilość środka - i znowu jest ona inna w zależności od tego, o jakiej maszynie mowa. Do zbudowania takiego systemu potrzebne są specjalne złączki i inne elementy.

Akcesoria do centralnego smarowania

Jakie akcesoria do centralnego smarowania mogą przydać się podczas tworzenia układu centralnego smarowania? Aby układ działał prawidłowo, niezbędne są:

  1. Przewody do centralnego smarowania - przewód jest podstawą, bowiem to właśnie przy pomocy przewodów do odpowiedniego miejsca dostarczany jest smar. W zależności od długości, ciśnienia oraz rodzaju smaru wybiera się cieńsze lub grubsze przewody. Mogą one być skręcane albo zakuwane. Końcówki skręcane są proste w montażu, ale przy wysokich ciśnieniach często konieczne jest używanie zakuwanych końcówek.
  2. Rury poliamidowe - mają one mniejsze ciśnienia robocze niż przewody oplatane. Rury poliamidowe są to tak zwane tekalany, które rozprowadzają smar.
  3. Przyłącza - stosowane są do łączenia przewodu i punktu smarnego. Z jednej strony przyłącza mają specjalny gwint przyłączeniowy i może to być gwint metryczny, stożkowy gwint metryczny, gwint BSP, stożkowy gwint BSPT, gwint UNF, gwint samouszczelniający NPTF.
  4. Złączki - są one stosowane do łączenia ze sobą przewodów. Złączki mogą mieć także formę adapterów, które pomagają łączyć rury z przewodami giętkimi albo różnej grubości przewody ze sobą.
  5. Zawory zwrotne - zapewniają one przepływ smaru tylko w jednym kierunku, dzięki czemu smar przy stracie ciśnienia (wyłączeniu układu smarującego w przypadku nabrania odpowiedniej ilości smaru) nie cofa się.
Opracowanie:
Zagórze 167
tel. 505 927 488
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz