Artykuł sponsorowany

Przetwornice częstotliwości nowej generacji

Przetwornice częstotliwości nowej generacji

Przetwornice częstotliwości to urządzenia, które można podzielić na dwa typy. Pierwsze z nich to przetwornice elektromechaniczne, stanowiące zespół silnika i prądnicy, w którym energia mechaniczna wytwarzana przez silnik, przenoszona jest do generatora wytwarząjącego prąd o częstotliwości innej, niż napięcie zasilające silnik. Drugim typem, są te elektroniczne, które są częścią układu elektrycznego, służąc do zamiany częstotliwości energii elektrycznej na inną.

Nowoczesne przetwornice częstotliwości – dla wszystkich typów napędu

Dzisiaj najlepsi branżowi producenci – między innymi uznana na całym świecie marka NORD, obecna także w Polsce – oferują przetwornice częstotliwości o uniwersalnym zastosowaniu. Mowa o sprzętach, które można zastosować dla wszystkich typów napędu w parkach maszynowych, czy innej technologii, wykorzystywanej m.in. w inżynierii mechanicznej, przemyśle opakowaniowym, przemyśle przetwórczym, w intralogistyce, czy w dziedzinie transportu materiałów. Obecnie nowe generacje przetwornic, są bowiem przede wszystkim tak przygotowane, aby można było rozszerzać zakres ich pracy i funkcji, dzięki zastosowaniu odpowiednich modułów. Warto zatem podkreślić, że najlepsi rynkowi producenci, tworzą tego rodzaju sprzęt, który będzie w stanie obsługiwać silniki synchroniczne, a także asynchroniczne.

Charakterystyka nowoczesnych przetwornic częstotliwości

Nowoczesne przetwornice częstotliwości, które budowane są w idei uniwersalizmu zastosowania, mogą być niemalże tworzone przez użytkowników, poprzez stosowanie różnych modułów rozszerzeń. Dobrej jakości sprzęt, powinien charakteryzować się również zakresem mocy od 0,25 do  160 kW, przy stopniu ochrony IP20. Takie osiągi uzyskano między innymi w konstrukcji SK 500E - NORDAC PRO, która właśnie zasłynęła na rynku polskim, europejskim i światowym, ze swojego wszechstronnego zastosowania. Jest to jednak efekt, głównie różnych założeń konstrukcyjnych, do których można zaliczyć: zastosowanie zewnętrznego prostownika hamulca, kontrolowanego przez przekaźnik wielofunkcyjny; możliwość regulacji do wstępnego przetwarzania danych procesowych; zastosowanie funkcji oszczędzania energii przy częściowym obciążeniu;  możliwość pracy w pętli otwartej i zamkniętej (praca 4-kwadrantowa); zainstalowany filtr sieciowy zapewniający kompatybilność elektromagnetyczną; zamontowane modułu związane ze zintegrowaną funkcjonalnością bezpieczeństwa STO i SS1; a także wdrożony nowoczesny interfejs komunikacyjny, na który składają się protokoły magistrali polowych, Interfejs AS, CANopen, DeviceNet, InterBus, Profibus DP, systemy magistrali oparte na sieci Ethernet, EtherCAT, Ethernet/IP, PROFINET IO, oraz Powerlink.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz