Materiał Partnera

Prowadzenie restauracji – od czego zacząć?

Prowadzenie restauracji – od czego zacząć?

Od dawna w Twojej głowie kiełkowała myśl o założeniu restauracji? Zachęcony sukcesami okolicznych biznesów, po zgromadzeniu odpowiednich oszczędności, stawiasz wszystko na jedną kartę, by już za kilka miesięcy życzyć gościom: „Bon appetit!”. Oto kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci rozkręcić biznes i uniknąć finansowych tarapatów. Do dzieła!

Marzenia vs biznesplan

Gdy zamykasz oczy widzisz siebie jako właściciela restauracji. Od lat kuchnia jest Twoją pasją – lubisz nie tylko dobrze zjeść, ale także pichcić dla najbliższych. Masz opatentowanych kilkanaście autorskich przepisów, za które Twoja rodzina i przyjaciele daliby się pokroić? Czy to nie za mało, by otworzyć własny biznes?

Podstawą sukcesu w branży gastronomicznej jest nie tylko autorska, pyszna kuchnia i zadowoleni, najedzeni klienci, fundamentem jest dobrze opracowany biznesplan, który jasno określi co jest najbardziej dochodową częścią Waszego biznesu (np.: lunche, imprezy firmowe, catering, zamówienia telefoniczne), jakie są stałe miesięczne koszty utrzymania restauracji, w jakiej sytuacji możecie pozwolić sobie na kolejne inwestycje, a także przez jaki czas restauracja może być pod przysłowiową „kreską”. Biznesplan pokaże czarno na białym jaki koszt musicie ponieść, by restauracja przyniosła określony zysk. Czasem to kubeł zimnej wody, ale pozwala uniknąć rozczarowań w przyszłości, dlatego warto poświęcić czas na przygotowanie szczegółowego planu, który odkryje słabe i mocne strony Waszego nowego biznesu.

Optymistycznie na plany dotyczące własnej restauracji pozwalają spojrzeć ostatnie badania, które wskazują, że Polacy coraz chętniej i częściej jadają poza domem, przeznaczając średnio na posiłki coraz wyższe kwoty. W zeszłym roku na posiłki w restauracjach i barach wydaliśmy blisko 36 mld zł. Przeszło jedna trzecia naszych rodaków chętnie jada „na mieście”. To dobra wróżba dla każego restauratora.

Pomysł, zespół, dobry sprzęt – składowe sukcesu

Zastanawiasz się co decyduje o sukcesie restauracji? Bez wątpienia jest to znakomita kuchnia, za którą stoi dobry pomysł i przemyślana strategia, która pozwoli wypromować restaurację, zawalczyć o klientów, a następnie ich utrzymać. Duże znaczenie ma lokalizacja i dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań lokalnych mieszkańców. Nieco inną ofertą będzie przyciągał lokal w ścisłym centrum miasta, inną gastronomia zlokalizowana w strefie biznesowej, zupełnie odmienne menu powinna zaserwować restauracja zlokalizowana na obrzeżach miasta w dzielnicy mieszkalnej.

Bardzo ważny jest dobór odpowiedniego personelu. Szef kuchni, kucharze, manager sali, kelnerzy - to ludzie budują nastrój, klimat i smak Twojej restauracji, sprawiając, że klienci chętnie wrócą w Wasze progi. Wybór pracowników i zatrudnienie wymarzonego zespołu to niełatwe zadanie w czasach niedoboru rąk do pracy w branży gastronomicznej. Jeśli chcesz stworzyć „dream team” w Twojej restauracji nie zapomnij o odpowiednim poziomie wynagrodzeń i zapewnieniu wysokiego standardu pracy. Pozwoli to uniknąć kłopotliwych roszad oraz wymiany personelu.

Wysokiej jakości sprzęt do inwestycja na lata, która zapewni Twojej restauracji sprawne funkcjonowanie. Dobrze wyposażona kuchnia sprawi, że personel będzie u Ciebie chętnie pracował. Wysokiej jakości urządzania gastronomiczne, jak np.: piec konwekcyjno-parowy, umożliwią wygodną pracę i pozwolą się wznieść zespołowi na wyżyny kulinarnych możliwości. Bogatą i konkurencyjną ofertę profesjonalnego sprzętu gastronomicznego znajdziesz na www.sas24.pl

Nie zapomnij o marketingu!

W biznesie nie warto stawiać na skromność. Otwarcie mów o planach i sukcesach Twojej restauracji. Planując biznes koniecznie uwzględnij środki na jego promocje. Doskonałym narzędziem dotarcia do klienta poza tradycyjnymi mediami jest internet. Postaw na przejrzystą, nowoczesną stronę internetową i zadbaj by było o Tobie głośno. W promowaniu marki gastronomicznej doskonale sprawdzają się Social Media. Zaplanuj kreatywną kampanię, która podsyci ciekawość i apetyt klientów jeszcze przed oficjalnym otwarciem.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz