Artykuł sponsorowany

Projekt przyciągającej wzrok wizytówki z firmą Introart

Projekt przyciągającej wzrok wizytówki z firmą Introart

Wizytówka to obowiązkowy przedmiot, jak powinien znaleźć się w portfelu każdego przedsiębiorcy. Ten niewielki kartonik może być cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów, ale również doskonałym sposobem na subtelną, aczkolwiek wymowną reklamę. Aby zbiór danych dotyczących firmy był interesującym dziełem poligraficznym, w projekcie wizytówki należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Dobór kolorów do wizytówki

Nie od dziś wiadomo, że większość z nas w pierwszym momencie dostrzega walory wizualne. Nie inaczej jest w momencie, w którym bierzemy do ręki wizytówkę. Zanim zapoznamy się z jej treścią, oceniamy jej ogólny zamysł estetyczny, sporą wagę przywiązując również do połączeń kolorystycznych. Bogactwo palety barw to nie tylko duże pole do projektowego popisu, ale przede wszystkim możliwość wykorzystania pozytywnego odbioru poszczególnych odcieni do tego, aby wpłynąć na sposób postrzegania firmy przez osobę, której zostanie wręczona wizytówka.

Okazuje się bowiem, że poszczególne kolory nie pozostają bez znaczenia dla naszej podświadomości. Pomarańczowy na przykład kojarzy się z młodością i temperamentem, dlatego też doskonale sprawdzi się na reklamowych kartonikach firm, których oferta wiąże się z aktywnością fizyczną. Biel natomiast daje nam poczucie niewinności, a róż pobudza zmysły szczególnie kobiet, być może właśnie dlatego chętnie wykorzystują ją salony kosmetyczne czy butiki odzieżowej.

Trzeba jednak pamiętać, że o spójność i wyważoną ekspresję wizytówki dba kompromis pomiędzy  wymownością powyższych propozycji, a stworzeniem dla niego tła w postaci kolorów neutralnych, takich jak czerń, biel, odcienie szarości czy srebra.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Choć informacje, które powinny znaleźć się na wizytówce, wydają się oczywiste, to warto na chwilę pochylić się nad jej dokładną budową. Podstawowe dane to imię i nazwisko osoby wręczającej, nazwa firmy i dane kontaktowe w postaci adresu siedziby przedsiębiorstwa, numeru telefonu oraz adresu e-mail. Jak podkreśla specjalista z firmy Introart, w sytuacji, w której tytuł naukowy lub stanowisko pełni kluczową funkcję, na wizytówce warto umieścić również taką adnotację.

Przy projektowaniu należy kierować się zasadą: mniej znaczy więcej. Warto wystrzegać się nadmiaru komunikatów – ten rodzaj materiałów poligraficznych to forma, która powinna odznaczać się rzetelnością i subtelnością. Nie ma tu miejsca na kompleksowe przedstawienie oferty, wystarczą jedynie kluczowe informacje, takie jak branża czy podstawowe usługi.

Wręczenie wizytówki to jeden ze sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta. Pamiętajmy, że jej wygląd odgrywa tutaj wyjątkowo istotną rolę.
Opracowanie:
Mysłowice, Katowicka 21
tel. 32 222 24 93
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz