Artykuł sponsorowany

Program Dziecięcej Matematyki w przedszkolu niepublicznym LIWENA

Program Dziecięcej Matematyki w przedszkolu niepublicznym LIWENA

Rodzice szukający przedszkoli dla swoich pociech powinni skupiać swoją uwagę nie tylko na standardzie sanitarnym i technicznym budynku. Ważny jest też dobry program wychowawczo-edukacyjny, który pozwoli w zrównoważony sposób rozwijać się pociechom. O to dba zespół pedagogów z niepublicznego przedszkola LIWENA, który działa w Szczecinie. Placówka w swojej pracy wykorzystuje m.in. elementy odimiennej metody czytania, program Glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego, a także Program Dziecięcej Matematyki. To na nim warto skupić swoją uwagę, ponieważ pozwala on dzieciom wykształcić kompetencje przyszłego ucznia szkolnego.

O Programie Dziecięcej Matematyki słów kilka

Program Dziecięcej Matematyki, który jest częścią zajęć wychowawczo-rozwojowych w przedszkolu LIWENA został stworzony przy wieloletniej współpracy z prof. Edytą Gruszczyk-Kolczyńską, która przygotowała cenne wskazówki i gotowe schematy pracy z dziećmi w swojej obszernej publikacji „Dziecięca matematyka. Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i szkole”. Badaczce tej udało się ustalić przyczyny nadmiernych trudności w uczeniu się matematyki, co pozwoliło opracować skuteczne metody wsparcia dzieci w edukacji.

Pedagodzy z przedszkola niepublicznego LIWENA podkreślają, że pomoc ta powinna być już zagwarantowana od najwcześniejszych lat nauki, co pozwala zminimalizować ryzyko wystąpienia dużych trudności w szkole. Program Dziecięcej Matematyki ma jednak wiele więcej do zaoferowania rodzicom, wychowawcom przedszkolnym oraz właśnie dzieciom.

Co można osiągnąć dzięki Programowi Dziecięcej Matematyki?

Dzięki edukacji matematycznej w placówce LIWENA przedszkolaki rozwijają nie tylko umiejętności liczenia, mierzenia, ważenia czy rozpoznawania figur geometrycznych, ale także logiczne myślenie. Program Dziecięcej Matematyki wpływa też na szybki rozwój pamięci długotrwałej, na orientację przestrzenną dzieci oraz na wykształcenie u nich myślenia kreatywnego, w tym abstrakcyjnego. Zadowoleni rodzice przedszkolaków spod skrzydeł LIWENA zachwalają zaś, że ich pociechy po rozpoczęciu edukacji szkolnej szybko i w dużej mierze samodzielnie dostosowywały się do nowych wymagań. Nowatorskie programy oferowane przez dobre przedszkola pozwalają zatem osiągać wychowankom przewagę nad rówieśnikami. Jak tłumaczy bowiem jeden z pedagogów LIWENA:

Sprawdzone programy i metody edukacyjne ułatwiają dziecku zrozumienie otaczającego świata. To dlatego jednym z celów naszego przedszkola jest bardzo dobre przygotowanie dzieci do obowiązków szkolnych. Proces ten rozpoczynamy już od grup najmłodszych. 

Jak wygląda nauka matematyki w przedszkolu LIWENA?  

Program Dziecięcej Matematyki dużą uwagę skupia na sposobach dzielenia się wiedzą matematyczną z przedszkolakami. Pedagodzy z przedszkola LIWENA zdradzają, że podstawą jest indywidualne podejście do każdego wychowanka i rozmowa z nim. Nauka musi opierać się o wymianę doświadczeń w całej grupie, a także na wspieraniu dzieci we właściwym koncentrowaniu się oraz radzeniu z trudnościami. Prócz tego olbrzymią „pomocą edukacyjną” jest zabawa. Zrelaksowane dziecko szybciej i chętniej chłonie wiedzę, a dostarczanie wielu bodźców wpływa także na ogólny rozwój psychoruchowy.

Nauka matematyki w przedszkolu LIWENA odbywa się z wykorzystaniem zabaw rytmicznych, gierek słownych, a nawet podczas zajęć muzycznych oraz tanecznych. Edukacja matematyczna jest również dyskretnie przemycana i wprowadzana w życie przedszkolaka, który musi wykazać się nią podczas wizyt całej grupy w sklepie czy w trakcie beztroskich harców na placu zabaw.  Pedagodzy LIWENA wykorzystują również elementy matematyki przy realizowaniu zadań autorskiego programu badawczego „Czym skorupka za młodu nasiąknie... eksperymenty i doświadczenia w przedszkolu”. Liczenie, ważenie, klasyfikacja pojęć i ich opisywanie to część właśnie eksperymentów oraz doświadczeń, które mają zaciekawić dzieci i prowokować je do odkrywania. Ważne jest bowiem stwarzanie najmłodszym sytuacji do samodzielnego badania zjawisk i poznawania ich sensu. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz