Prestashop. Dlaczego jest najpopularniejszą platformą e-commerce na rynku?

Prestashop. Dlaczego jest najpopularniejszą platformą e-commerce na rynku?

Sprzedaż internetowa przez ostatnia lata przeżywa prawdziwy rozkwit. Coraz większy procent osób w Polsce chętnie robi wirtualne zakupy (obecnie jest to ponad 70% internautów). Stąd coraz większe zainteresowanie platformami e-commerce, czyli oprogramowaniem umożliwiającym budowę e-sklepów. Wśród nich największym powodzeniem cieszy się Prestashop – sprawdziliśmy dlaczego. 

Jaka platforma e-commerce będzie odpowiednia dla małej lub średniej firmy?

Platformy e-commerce służą do budowania sklepów internetowych, czyli witryn, które umożliwiają robienie zakupów. Na rynku dostępne są 4 podstawowe rodzaje tego typu oprogramowania. Różnią się od siebie infrastrukturą i sposobem konfiguracji. Najlepszym rozwiązaniem dla małych i średnich firm są platformy Open-Source i SaaS.

Platformy Open-Source 

Platformy Open-Source cieszą się dużym uznaniem przedsiębiorców. Głównie ze względu na elastyczność funkcjonowania. 

Zalety

  • przystępna cena (płacisz tylko za hosting, czyli miejsce na serwerze),
  • dostęp do kodu źródłowego (umożliwia wprowadzanie licznych modyfikacji e-sklepu),
  • dostęp do bogatego zestawu modułów i rozszerzeń,
  • częste aktualizacje oprogramowania. 

Wady 

  • brak wsparcia technicznego,
  • niektóre rozszerzenia i moduły mogą okazać się wadliwe. 

Platformy SaaS

Platformy SaaS nazywane są również platformami „chmurowymi”, ponieważ sklep internetowy przechowywany jest na „serwerze chmurowym” usługodawcy. 

Zalety 

  • niskie koszty utrzymania i wdrożenia sklepu internetowego,
  • szybki czas wdrożenia,
  • częste aktualizacje oprogramowania,
  • bogaty zestaw integracji i funkcjonalności. 

Wady

  • brak dostępu do kodu źródłowego,
  • po wygaśnięciu umowy, jeśli nie przedłużysz abonamentu, tracisz prawa do e-sklepu,
  • skomplikowany proces przeniesienia sklepu na inną platformę. 


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Dla kogo przeznaczone są platformy licencjonowane i dedykowane?

Na rynku dostępne są również platformy licencjonowane i platformy dedykowane. Jednak ich wysokie koszty sprawiają, że są to opcje dostępne dla dużych firm, które posiadają pokaźny budżet. Wprawdzie otrzymujesz sklep „szyty na miarę” z możliwością prezentowania olbrzymiej puli produktów, jednak cena zdecydowanie przewyższa możliwości finansowe małych i średnich przedsiębiorstw. 

Dla przykładu: za platformę licencjonowaną trzeba płacić co najmniej kilkaset tysięcy rocznie. 

Więcej na temat platform e-commerce możesz posłuchać w tym odcinku podcastu e-fektywna FIRMA. 

Jakie są zalety i wady Prestashop?

Jak pokazują statystyki, Prestashop jest najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce. Wyprzedza w rankingu WooCommerce i Shoper. Skąd ta popularność? Jakie zalety przyciągają użytkowników do Prestashop?

Prestashop to rozwiązanie dostępne w formule Open-Source, czyli na platformie z otwartym kodem źródłowym, który pozwala na wprowadzanie licznych modyfikacji. Dzięki dużej liczbie użytkowników istnieje możliwość porozumiewania się z innym posiadaczami e-sklepów. Wokół Prestashop powstała niemała społeczność. Poza tym to rozwiązanie posiada cenne zalety innych platform Open-Source, o których wspominaliśmy wyżej, w punktach. 

Natomiast wśród wad Prestashopu wymienia się przede wszystkim brak wsparcia technicznego, co może być sporym utrudnieniem, szczególnie dla początkujących użytkowników, jak również dla przedsiębiorców, którzy nie mają czasu na samodzielną obsługę sklepu internetowego. Dobrym pomysłem dla takich osób okazuje się Premium eShop. 


Czym wyróżnia się Premium eShop? 

Premium eShop to platforma działająca na zasadzie Open-Source. Jednak na tle pozostałych tego typu rozwiązań, wyróżnia się dostępnością „dedykowanego opiekuna”, który pomaga w prowadzeniu sklepu, czyli:

  • pomaga w obsłudze technicznej e-sklepu, 
  • odpowiada na pytania dotyczące prowadzenia sklepu, 
  • monitoruje poprawność działania sklepu internetowego,
  • pomaga wprowadzać dodatkowe funkcjonalności. 

W ofercie Premium eShop znajdują się również takie opcje jak m.in.:

  • hosting i domena,
  • responsywność, czyli przystosowanie e-sklepu do szerokości ekranu urządzeń mobilnych,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL, czyli zabezpieczenie m.in. przed wyciekiem danych klientów, 
  • materiały niezbędne do stworzenia regulaminu sklepu internetowego i zasad związanych z RODO,
  • integracje związane z płatnościami online i firmami kurierskimi,
  • analiza ruchu na stronie,
  • raportowanie wyników sprzedaży,
  • szkolenia online dotyczące e-commerce.

Warto dodać, że w Premium eShop otrzymujesz sklep na własność i po wygaśnięciu umowy decydujesz, czy chcesz przedłużyć abonament, czy dalej prowadzić sklep internetowy samodzielnie. 

Więcej informacji na temat oferty Premium eShop znajdziesz pod tym linkiem

Źródła: Gemius. E-commerce w Polsce 2020, eCommerce Usage Distribution in Poland

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz