Artykuł sponsorowany

Poznaj charakterystykę pierścieni tłokowych z ekspertem z firmy Blus M.K. s.c.

Poznaj charakterystykę pierścieni tłokowych z ekspertem z firmy Blus M.K. s.c.

Podstawową funkcją pierścieni do tłoków jest uszczelnienie przestrzeni między komorą spalania silnika a skrzynią korbową. Te funkcjonalne elementy umożliwiają także efektywne odprowadzanie oleju smarującego, który przyczepia się do ścianek cylindra w czasie użytkowania pojazdu. W ofercie firmy Blus M.K. s.c. znajdziesz pierścienie tłokowe o właściwościach uszczelniających, zgarniających oraz kompresyjno-zgarniających.

Pierścienie tłokowe – do czego służą?

Pierścienie spełniają funkcje przenośników termodynamicznych przewodzących ciepło z tłoków i wpływających na kontrolę zużycia oleju przez układ napędowy. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym daje gwarancję idealnego uszczelnienia powierzchni, a tym samym pozwala uniknąć strat płynów eksploatacyjnych. Do wytwarzania elementów technicy z firmy Blus M.K. s.c. wykorzystują zabieg owalizacji, który umożliwia nadanie im owalnego kształtu, zwiększając zdolności adaptacyjne i rozszerzalność temperaturową.

Pierścienie do tłoków to istotna część eksploatacyjna pojazdu, której uszkodzenie skutkuje obniżeniem osiągów jednostki napędowej oraz ma negatywny wpływ na pracę i żywotność silnika. Oprócz utraty mocy jednymi z najczęstszych objawów nieprawidłowej pracy pierścieni są trzepotanie elementu oraz nadmierne zużycie oleju. Jeżeli zaobserwujesz pierwsze niepokojące symptomy, warto zainwestować w nowe elementy

– mówi pracownik firmy Blus M.K. s.c.

Rodzaje pierścieni tłokowych – podstawowe różnice między elementami

Podstawowym rodzajem pierścieni tłokowych jest pierścień uszczelniający, zwany kompresyjnym. Do jego funkcji należy uszczelnienie komory spalania i zablokowanie przedostawania się gazów spalinowych do komory korbowej silnika. Z kolei pierścień uszczelniająco-zgarniający zapobiega zasysaniu oleju ze skrzyni korbowej do komory spalania w czasie suwu. Bardzo ważnym elementem jest pierścień olejowy, który ułatwia ściekanie nadmiaru oleju i sprzyja jego zagarnięciu z powrotem do miski olejowej. 

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz