Artykuł sponsorowany

Poważna awaria rozrusznika. Gdzie szukać pomocy?

Poważna awaria rozrusznika. Gdzie szukać pomocy?

Nawet bardzo poważne uszkodzenia samochodu da się naprawić. Potrzeba jednak do tego wiedzy i doświadczenia. W przypadku poważniejszej awarii lepiej rozejrzeć się za warsztatem, który specjalizuje się w regeneracji podzespołów. Dzięki temu nie będziemy musieli kupować części zamiennych.

Kompletna regeneracja

Regeneracja uszkodzonych podzespołów w aucie to znacznie więcej niż zwykła naprawa. Na czym polegają różnice? Zwykła naprawa polega na usunięciu usterki, często poprzez wymianę uszkodzonej części. To dobre rozwiązanie, jeśli zależy nam na bardzo szybkim przywróceniu sprawności auta. Niestety, naprawa nie daje gwarancji, że sprzęt po jakimś czasie znów się nie zepsuje – wymieniono przecież tylko pojedynczy element, a cała reszta układu została nietknięta. Regeneracja eliminuje ten problem. Polega na wymianie wszystkich uszkodzonych elementów układu. Dzięki regeneracji zyskujemy sprzęt nieodstający jakością od oryginału, ale znacznie tańszy. Regeneracja pozwala na wykorzystanie używanych wcześniej elementów, co nie obciąża środowiska naturalnego – z tego powodu to rozwiązanie jest polecane przez Unię Europejską.

Potrzebny specjalista

Przeprowadzenie regeneracji rozrusznika czy alternatora nie jest łatwe. Niezbędne jest duże doświadczenie mechanika i specjalistyczny park maszynowy, wyposażony w przyrządy do wykonywania szczegółowych pomiarów. Żeby rozrusznik został przyjęty do regeneracji, musi spełnić kilka warunków. Po pierwsze musi mieć komplet oryginalnych części i brak uszkodzeń mechanicznych. Jego uszkodzenia mogą wynikać tylko z normalnej eksploatacji. Rozrusznik musi też posiadać numer referencyjny.

Krok po kroku

Pierwszym etapem regeneracji rozrusznika jest jego demontaż. Następnie weryfikowane są części – mechanik sprawdza, czy są kompletne oraz bada uszkodzenia. Kolejnym etapem jest mycie i czyszczenie rozrusznika. Następny etap to piaskowanie. Po nim następuje regeneracja części, a następnie montaż i testowanie całego układu. Wszystkie części, które nadają się do dalszego użytku, są dokładnie myte i suszone. Elementy z aluminium – takie jak obudowy – czyści się pneumatycznie. Odpowiednio czyszczone są też elementy elektryczne. Regeneracja obejmuje pierścienie, komutatory, stojany, wirniki. Zwykle podczas procesu regeneracji rozrusznika mechanik naprawia czopy wałków, spawa pęknięcia w osłonach i przezwaja uzwojenia wirników. Firmą, która specjalizuje się w tego typu usługach, jest Stator. Przewijanie stojanów. Zatrudniani tu fachowcy pomogą nam poradzić sobie z każdą, nawet poważną awarią.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz