Artykuł sponsorowany

Porządek w miejscu pracy – ważny aspekt codzienności osób aktywnych zawodowo

Porządek w miejscu pracy – ważny aspekt codzienności osób aktywnych zawodowo

Sprzątanie to dla większości ludzi przykry obowiązek. Na szczęście w miejscu pracy nie musimy „latać” na przysłowiowej miotle po biurze i sprzątać po kolegach. Obowiązek ten spoczywa na pracodawcy, który musi zapewnić czyste i higieniczne warunki do pracy. Dlaczego jednak porządek jest tak ważny?

Porządek w miejscu pracy to podstawa

Czysta i schludna przestrzeń sprzyja koncentracji i wprowadza poczucie harmonii. Warto więc dbać o porządek w biurze, bo przekłada się to zwyczajnie na wydajną pracę w spokojnych warunkach. Czysta przestrzeń wpływa także pozytywnie na nastrój, poprawiając go i odciążając umysł, a uporządkowane miejsce pracy skraca czas spędzany na poszukiwaniu przedmiotów. Bałagan nie bez powodu jest synonimem chaosu – przynosi on jedynie frustrację i podskórny niepokój. Nie wspominając już o higienicznym aspekcie wysprzątanego miejsca pracy! Kurz oraz wszelkie inne drobnoustroje unoszące się w powietrzu, a także te osiadające na powierzchniach użytkowych mogą powodować nie tylko alergię, ale i podrażnienia np. śluzówki nosa czy oczu. Kurz może też być przyczyną awarii sprzętów biurowych, bo osadza się na ważnych częściach, które pod szarą pierzynką mogą się przegrzewać lub zacinać. Porządek utrzymywany w biurze jest więc ważny, a regularne odkurzanie i przecieranie blatów, półek oraz szafek usunie kurz, a także roztocza w nim bytujące, dzięki czemu wszyscy, również alergicy, odetchną głębiej.

Schludne biuro = dobra wizytówka firmy

Ogólnie za utrzymywanie czystości w firmie odpowiedzialny jest pracodawca, który w świetle obowiązujących przepisów powinien zapewnić swoim  pracownikom czyste i higieniczne warunki do pracy. Najczęściej wiąże się to z zatrudnieniem firmy zewnętrznej, która zajmie się sprzątaniem, ale nadal trzeba dbać o zaopatrzenie biura w artykuły higieniczne oraz niezbędne do sprzątania biurek. Dobrym miejscem na tego typu zakupy są hurtownie pokroju Semen, która od 2002 roku zaopatruje polskich przedsiębiorców w niezbędne przedmioty. Worki na śmieci, dozowniki do mydła w płynie i ręczniki papierowe powinny być zawsze na stanie, tak żeby każdy pracownik miał do nich dojście i mógł np. posprzątać swoje biurko.

Czyste blaty i zdezynfekowane sprzęty jak klawiatura czy myszka dla wielu osób są ważnym składnikiem wydajnej pracy. Nie wspominając już o tym, że wiele badań wykazało, że na sprzętach tych zbiera się zatrważająca liczba drobnoustrojów… Czyste biurko to więc nie przesada i pedantyzm, a troska o własne zdrowie. Wiele firm ceni sobie pracowników umiejących zadbać o swoje najbliższe otoczenie, więc wprowadza zasadę celan desk policy, która oznacza po prostu, że bałaganiarze będą mieli nikłe szanse na awans! Na koniec warto nadmienić, iż wysprzątane biuro staje się automatycznie również wizytówką firmy, także warto się postarać, aby potencjalni klienci już na wstępie czuli powiew profesjonalizmu i… czystości.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz