Artykuł sponsorowany

Podstawowe zasady makijażu biznesowego

Podstawowe zasady makijażu biznesowego

Makijaż biznesowy wydaje się być zupełnie nowym pojęciem. Okazuje się jednak, że już od długiego czasu jest on elementem wizerunku biznesowego. Makijaż biznesowy jest ważnym elementem tzw. dress code. Odgrywa niebagatelną rolę w kontaktach z Klientami czy potencjalnymi Kontrahentami. Podpowiadamy jakich zasad należy przestrzegać decydując się na makijaż biznesowy.

Jakich kolorów używa się w makijażu biznesowym?

Najważniejszą zasadą makijażu biznesowego jest jego naturalność. Nie powinien on odwracać uwagi naszego rozmówcy. Ma w naturalny sposób podkreślać urodę, a nie przykrywać ją sztuczną, przejaskrawioną maską. Aby osiągnąć ten cel najlepiej jest stosować kolory, które naturalnie występują na twarzy. Chodzi przede wszystkim o beże, subtelne róże oraz barwy łososiowe. Zakazane w makijażu biznesowym są wyraziste kolory jak zielony, czerwony czy niebieski. Makijaż oka powinien być utrzymany w tonacji beżowej i brązowej. Wybierając pomadkę najlepiej zdecydować się na naturalny kolor ust lub delikatnie ciemniejszą tonację. Analogicznie róż na policzkach musi przypominać naturalne rumieńce.

Jaki rodzaj produktów kryjących zastosować?

Mocne i ciężkie podkłady, pudry czy korektory świetnie sprawdzą się w trakcie sesji fotograficznej. W przypadku spotkania biznesowego najlepiej z nich zrezygnować. Makijaż biznesowy wymaga zastosowania lekkich kosmetyków o średnim stopniu krycia. Dzięki ich zastosowaniu unikniemy efektu maski. Twarz w trakcie spotkania biznesowego ma wyglądać lekko. Jej kolor powinien być ujednolicony, a niedoskonałości subtelnie zamaskowane. Wykończenie makijażu musi być jednak bardziej świetliste niż płaskie czy matowe.

Jaki sposób rozświetlania wybrać?

Wspomnieliśmy przed chwilą, że wykończenie makijażu biznesowego powinno być świetliste. Niemniej jednak należy zachować zdrowy umiar w rozświetlaniu twarzy. Na pewno mocno zmatowiona powinna pozostać strefa obejmująca części twarzy, które najszybciej się pocą. Chodzi przede wszystkim o czoło, nos i brodę. Ostatnią rzeczą, na jakiej nam zależy jest przecież efekt spoconej twarzy w trakcie negocjacji biznesowych.

Specjaliści od wizażu zalecają także ostrożność podczas stosowania mocno połyskujących cieni oraz rozświetlacza. Dopuszczalny jest w zasadzie jedynie lekki błysk na kościach policzkowych oraz powiece.

Jaką grubość warstw zastosować w makijażu biznesowym?

Ogólną tendencją, niezależnie od rodzaju makijażu, jest stosowanie dużych ilości poszczególnych produktów. Jak podkreślają styliści jest to poważny błąd. Wykonując makijaż biznesowy należy przede wszystkim zachować umiar. Kosmetyki trzeba nakładać cienkimi warstwami co sprawi, że wtopią się one w skórę i będą wyglądać naturalnie. Chcąc zrobić duże wrażenie na Kontrahentach wcale nie trzeba przykuwać ich uwagi ciężką i grubo nałożoną „tapetą”. O wiele bardziej profesjonalnie będzie wyglądał delikatny, podkreślający urodę i cechy charakteru makijaż.

Jakich produktów najlepiej używać?

Makijaż biznesowy w większości przypadków wykonywany jest rano i musi „utrzymać” się w idealnym stanie przez wiele godzin. W trakcie kolejnych spotkań nie ma czasu na jakiekolwiek poprawki. Aby mieć pewność, że „wszystko jest na swoim miejscu” warto korzystać z wysokiej jakości produktów, które gwarantują długotrwały efekt. Bardzo ważna jest także odpowiednia pielęgnacja twarzy przed nałożeniem makijażu. Zastosowanie specjalnych sprayów dodatkowo pomoże utrzymać makijaż w nienagannym stanie.

Makijaż biznesowy najlepiej wykonać w sprawdzonym salonie urody. Fabryka Urody z Wolbromia, prowadzona przez Panią Paulinę Srokę-Knap, oferuje profesjonalny i trwały makijaż biznesowy dobierany indywidualnie pod kątem każdego Klienta. Takie wykonanie z pewnością będzie dodatkowym atutem w trakcie trudnych negocjacji biznesowych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz