Artykuł sponsorowany

Podstawowe uszkodzenia alternatora

Podstawowe uszkodzenia alternatora

Na co dzień wiele osób użytkuje samochody. Wsiada, przekręca kluczyk i po prostu zapala silnik, a następnie rusza w podróż. Niestety problem pojawia się w przypadku, kiedy samochód nie chce „odpalić”, a kierowca nie potrafi zlokalizować problemu. Przyczyn może być wiele, ale najprawdopodobniej problem może być związany z uszkodzeniem alternatora. To element silnika, który odpowiada za dostarczanie prądu i jego prawidłowe działanie.

Jak rozpoznać uszkodzony alternator?

Uszkodzenie alternatora objawia się poprzez zapalenie się na desce rozdzielczej kontrolki, która jest opisywana, jako „problem z ładowaniem akumulatora”. Jeśli się ona zapala to oznacza, że napięcie podawane do akumulatora odpowiedzialnego za jego produkcję jest niewłaściwe. Standardowo powinno się ono zawierać w przedziale między 13,8 a 14,5V, chyba, że producent akumulatora określił inaczej. Zbyt niskie napięcie prowadzi do szybkiego rozładowania akumulatora, a zbyt wysokie do jego natychmiastowego uszkodzenia. W przypadku, jeśli alternator nie pracuje właściwie nawet wysokiej klasy akumulator może ulec uszkodzeniu i przestać działać.

Istnieją przypadku, w których kontrolka ładowania akumulatora się nie zapala lub samochód nie jest w taką wyposażony. Wtedy problem z alternatorem objawia się brakiem ładowania przez alternator lub wadliwych działaniem podzespołów układu elektrycznego w samochodzie. Warto wiedzieć, że objawy uszkodzone alternatora nie muszą występować w sposób ciągły. W zależności od uszkodzenia mogą pojawiać się spadki napięcia w określonym przedziale obrotów silnia.

Objawy uszkodzenia alternatora

Prawidłowe działanie alternatora jest bardzo ważne dla funkcjonowania samochodu. Do typowych objawów uszkodzenia alternatora zaliczamy święcącą się na stałe kontrolkę ładowania akumulatora, sporadycznie migająca kontrolka ładowania akumulatora, brak zapalonej kontrolki akumulatora podczas włączonego zapłonu, szybkie rozładowywanie się akumulatora oraz wyraźnie słyszalne hałasy dobiegające z silnika, które przybierają na sile wraz ze wzrostem obrotów, a zanikające po zdjęciu paska klinowego.

W przypadku, jeśli któryś z wymienionych objawów będzie się utrzymywać warto udać się do mechanika, który stwierdzi jak poważna jest usterka. Naprawa alternatora może wydawać się koniecznością. Rozsądną alternatywą może być zakup regenerowanego alternatora. Jest on zazwyczaj dokładnie naprawiony, oczyszczony, a zużyte elementy wymienione na nowe. Przed założeniem regenerowanego alternatora jest on najczęściej testowany, przez co zmniejsza się ryzyko montażu części, która nie będzie działać sprawnie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz